راهیابی 7 اثر به بخش آیینی سنتی دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان
کد خبر: 3358821
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱

راهیابی 7 اثر به بخش آیینی سنتی دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

گروه هنر: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان گفت: هیأت انتخاب آثار بخش آیینی سنتی دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان هفت اثر را برای نمایش در این جشنواره پذیرفت.

خسرو معین‌افشار، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اعلام آثار راه‌یافته به بخش آیینی سنتی دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، اظهار کرد: آثار هفت هنرمند از هفت استان کشور در جشنواره امسال مریوان به نمایش در خواهند آمد. 
وی افزود: نمایش «آوای بهاری» نوشته سجاد بهره‌مند به کارگردانی زهرا مریدی از تهران، نمایش «چولی چغل» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل طبسی از سبزوار، نمایش«داهول» نوشته علی قاضی و کارگردانی علی قاسمی از مسجد سلیمان، نمایش «چیروکی مامه پیره» به نویسندگی و کارگردانی کمال فتحی از سنندج از جمله نمایش‌های راه یافته به این بخش است. 
معین افشار اعلام کرد: نمایش«جارودار» نوشته محمد رضا جعفری لفوت» و کارگردانی پوریا کریمی از آستانه اشریفه، نمایش«آیین های گامرون» نوشته احمد شنبه نیا و کارگردانی مرضیه آزادی خالص از بندر خمیر، نمایش «دختر بر آب خروشان» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از مرند، دیگر نمایش‌های راه‌یافته به این جشنواره است.
لازم به ذکر است؛ دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پنجم الی نهم مهرماه سال‌جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

captcha