اعلام فراخوان دهمین جشنواره قرآنی کانون​های مساجد «مدهامتان»
کد خبر: 3360107
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

اعلام فراخوان دهمین جشنواره قرآنی کانون​های مساجد «مدهامتان»

گروه فعالیت​های قرآنی: فراخوان شرکت در دهمین جشنواره قرآنی کانون​های مساجد «مدهامتان» در خوزستان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون​های فرهنگی، هنری مساجد خوزستان از برگزاری دهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در استان خبر داد و گفت: ستاد عالی کانون​های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور همه ساله جشنواره جوانان مساجد را در رشته​های مختلف ویژه اعضای کانون​های مساجد برگزار می​کند که جشنواره قرآنی مدهامتان از جمله این برنامه​هاست.

براتی با اشاره به میزبانی خوزستان از هشتمین و نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در سال​های 91 و 93 افزود: آیین​نامه اجرایی مراحل شهرستانی و استانی دهمین دوره این جشنواره قرآنی به دبیرخانه​های سراسر کشور ابلاغ شده است و بر اساس برنامه​ریزی​های صورت گرفته از سوی ستاد عالی، امسال اصفهان میزبان جشنواره قرآنی مدهامتان خواهد بود.

مسئول دبیرخانه کانون​های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان ادامه داد: جشنواره امسال در رشته​های حفظ، ترتیل، قرائت، اذان، تفسیر و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می​شود.

وی گفت: این مسابقات در 2 مرحله استانی و کشوری اجرا می​شود ولی برخی استان​ها در یک سری از رشته​ها مراحل شهرستانی را نیز برگزار می​‌کنند. رشته تفسیر قرآن ویژه ائمه جماعات مساجد است که به صورت کتبی و در تاریخ 8 آبان به صورت سراسری برگزار می​شود و محدودیت سنی ندارد.

براتی عنوان کرد: رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، 8 آبانماه سال جاری به صورت کتبی و تنها در مرحله استانی برگزار می​شود و موضوع آن امر به معروف و نهی از منکر در قرآن و نهج البلاغه است و علاقه​مندان می​توانند از 25 شهریور فایل جزوه را از سایت جشنواره فرهنگی هنری مساجد به نشانی www.javananemasajed.ir دریافت کنند.

مسئول دبیرخانه کانون​های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه رشته تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز نیز تنها در مرحله استانی و برای گروه سنی 8 تا 15 سال برگزار می​شود، افزود: دیگر رشته​ها برای رده سنی 18 تا 30 سال و ویژه آقایان برگزار می​شود.

وی اظهار کرد:​ مسابقات قرآن بانوان کانون​های مساجد تنها در مرحله استانی و در رشته حفظ کل قرآن کریم اجرا می​شود که برگزاری آن برای دبیرخانه​های استان​ها اختیاری است. مرحله استانی این جشنواره باید تا نیمه آبان سال جاری اجرا و برگزیدگان هر رشته به مرحله کشوری این مسابقات که سوم تا ششم آذرماه سال جاری به میزبانی اصفهان برگزار می​شود، معرفی شوند.

captcha