۱۷خانه قرآن شهری در بیجار فعالیت می‌کند
کد خبر: 3362190
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

۱۷خانه قرآن شهری در بیجار فعالیت می‌کند

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار از فعالیت ۱۷ خانه قرآن شهری در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد:  تعداد ۱۷ خانه قرآن شهری دراین شهرستان برنامه‌های آموزشی و ترویجی قرآن کریم را در طول سال اجرا می‌کنند.
وی به اهداف تأسیس خانه‌های قرآنی اشاره و بیان کرد: ساماندهی جلسات خانگی قرآن، گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه و کاربردی کردن آموزه‌های قرآن در زندگی مردم از مهم‌ترین اهداف تأسیس خانه‌های قرآن است.
مختاری‌نیا به اهمیت قرآن‌آموزی از زمان کودکی اشاره و اعلام کرد: اگر از زمان کودکی به  فراگیری قرآن بپردازیم تمام آیات آن با سرشت آدمی آمیخته می‌شود تأثیرگذاری آن بیشتر است.
وی با اشاره به آثار سوء برنامه‌های ماهوارهای که سبب از هم پاشیدن زمام خانواده‌ها می‌شود، بیان کرد: بهترین راه مبارزه با ماهواره و آثار مخرب آن مراجعه به قرآن و آشنایی خانواده و فرزندان با قرآن است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در ادامه توجه به مفاهیم قرآنی را راه‌گشا در هر مشکل و معضل اجتماعی دانست و عنوان کرد: عدالت اجتماعی با عملی شدن فرهنگ قرآنی در جامعه محقق می‌شود.
وی ادامه داد: هیچ چیز به اندازه تلاوت، تدبیر و آموختن معارف عمیق قرآنی موجب جلب برکت الهی نمی‌شود و باور ما این است که اگر مشکلاتی در سطوح مختلف اجتماع و در دنیا مشاهده می‌کنیم به خاطر بی توجهی به توصیه‌های کلام وحی است.
مختاری‌نیا با بیان اینکه امروز مهم‌ترین حربه دشمن که مهم تر از تحریم اقتصادی بوده حربه و تهاجم فرهنگی است که با مراجعه به قرآن می‌تواند رفع شود.

captcha