برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان
کد خبر: 3363111
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از پنجم تا نهم مهرماه در این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاه سه‌شنبه، 24 شهریورماه در جلسه شورای سیاست گذاری و رونمایی از پوستر دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بزرگترین رویداد هنری استان کردستان است.
وی افزود: امسال این جشنواره با سال‌های گذشته به شیوه ای متفاوت‌تر برگزار می‌شود زیرا از لحاظ کیفی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره در سطح بالایی بوده و همچنین جشنواره متاثر از مذاکرات هسته‌ای است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه از ارسال 272 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد آثار، 61 اثر در بخش آیینی و 211 اثر دیگر در سایر بخش‌ها است.
وی ادامه داد: در نهایت هفت اثر در بخش آیینی، 21 اثر در بخش مسابقه، سه اثر در بخش مرور و جنبی، پنج اثر در بخش پوستر، سه اثر در بخش پژوهش و چهار اثر در بخش خارجی پذیرفته شده است و 28 پوستر نیز در نمایشگاه پوستر این جشنواره ارائه خواهد شد.
حجت‌الاسلام جعفری اعلام کرد: چهار اثر خارجی این جشنواره از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، یونان و آذربایجان است و همچنین یک استاد آمریکایی نیز مباحث کارگاهی و فنی مرتبط با این جشنواره را ارائه خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه یک اثر میهمان نیز مربوط به دفاع مقدس در این جشنواره اجرا می شود، بیان کرد: دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از پنجم تا نهم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه بیان کرد: امیدواریم از اعتبارات استانی نیز مبلغی به این جشنواره اختصاص یابد زیرا این جشنواره در توسعه صنعت گردشگری نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: متأسفانه بعضی اوقات به استان کردستان با دید امنیتی نگاه می شود که با برگزاری این جشنواره عملا نشان خواهیم داد که در نقاط مرزی استان نیز امنیت کامل برقرار است.
حجت‎الاسلام جعفری در پایان یادآور شد: یکی از فعالیت‌های بسیار خوب سال گذشته افتتاح پارک شانو(تئاتر) در شهر مریوان بود که امسال نیز در شهر سنندج پارکی به همین نام احداث و در آینده در شهر سقز هم پارک شانو ساخته می‌شود.

captcha