جشنواره تئاتر خیابانی مریوان عامل پیوند ملی است
کد خبر: 3363242
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان عامل پیوند ملی است

گروه هنر: استاندار کردستان گفت: گروه‌های نمایشی همه اقوام ایرانی از سراسر کشور می‌توانند در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور داشته باشند و این جشنواره در جهت پیوند ملی ما بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از  کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان شامگاه سه شنبه، 24 شهریورماه در جلسه شورای سیاست‌گذاری و رونمایی از پوستر دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، اظهار کرد: آغاز شکل‌گیری تئاتر خیابانی مریوان به سال 1362 بر می‌گردد، زمانی که اوج سال های جنگ و درگیری مردم ما با دشمن بود.
وی با اشاره به اینکه  این مسئله نشان می‌دهد که مردم ما مردمی سر زنده هستند و هنرهای نمایشی و تئاتر را هیچگاه رها نکرده‌اند، افزود: اما جشنواره تئاتر خیابانی مریوان موضوعیت خاصی ندارد و همه اقوام ایرانی از سراسر کشور می توانند در آن حضور داشته باشند.
استاندار کردستان همچنین با اشاره به برگزاری تئاتر کُردی شهرستان سقز، ادامه داد: این جشنواره مختص به فرهنگ کُردها است و متون، عوامل اجرایی و بازیگران آن همگی کُرد هستند.
وی با تاکید بر اینکه این جشنواره در جهت پیوند ملی ما بسیار مؤثر است، عنوان کرد: همچنین این جشنواره نشان می‌دهد که نگاه امنیتی که گاهی به این استان می‌شود نادرست است.
زاهدی در ادامه به اشاره به اهمیت انجام آسیب‌شناسی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، بیان کرد: باید هرسال آسیب‌شناسی این جشنواره صورت گیرد و بلافاصله بعد از اتمام جشنواره نیز از مردم نظرسنجی به عمل آید تا نقاط ضعف شناسایی و برای سال بعد رفع شود.
استاندار کردستان همچنین به رعایت نظم در اجرای نمایش‌ها تأکید کرد و افزود: باید طوری برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد که صدا و مکان برگزاری تئاترها با یکدیگر تداخل نداشته باشد.
وی یادآور شد: کشور ما یک کشور دینی بوده و نظامی اسلامی نیز بر کشور حاکم است به همین دلیل باید در رعایت ملاحظات ارزشی باید نهایت تلاش و دقت صورت گیرد.

captcha