اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۴۹۷ بقعه گیلان
کد خبر: 3384707
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
حجت‌الاسلام عادلی خبر داد:

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۴۹۷ بقعه گیلان

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۹۷ بقعه و امامزاده استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان روز گذشته، 19 مهر در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: همزمان با ماه محرم، طرح «بصیرت عاشورایی» در راستای استفاده از ظرفیت‌های معنوی امامزادگان در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» اوقاف و امور خیریه در ماه محرم به منظور اجرای امینانه نیات واقفانی است که موقوفات خود را با نیت برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) و اطعام عزاداران مجالس محرم ثبت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ترویج و نشر باورهای دینی، فلسفه قیام امام حسین(ع) و نیز تبیین آثار و برکات فرهنگ وقف را از اهداف طرح «بصیرت عاشورایی» عنوان کرد.

حجت‌الاسلام عادلی با بیان اینکه بیش از 940 بقعه استان در سامانه اطلاعات بقاع متبرکه به ثبت رسیده است، گفت: تمام تلاش ما بر این است تا براساس منویات مقام معظم رهبری، بقاع متبرکه در سطح استان به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان برپایی تجمع «لبیک یا حسین» در 20 بقعه استان، برگزاری تجمع شیرخوارگان حسینی در 10 بقعه استان، تجمع «احلی من العسل» نوجوانان متوسل به حضرت قاسم‌ بن‌ الحسن(ع) در 10 بقعه استان و برگزاری تجمع رهروان زینبی با شرکت بانوان عاشورایی در 20 بقعه استان را از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه گیلان در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» دانست.

حجت‌الاسلام عادلی افزود: تجمع بزرگ هیأت‌ مذهبی استان گیلان نیز با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» در نخستین روز محرم و همزمان با سراسر کشور در بقعه خواهر امام رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان در روز دوازدهم محرم خبر داد و گفت: این همایش در سال گذشته با استقبال بی‌نظیر بانوان و باشکوه ویژه‌ای برگزار شد.

حجت‌الاسلام عادلی با بیان اینکه پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره دینی، از جمله دیگر برنامه‌های این طرح است، تصریح کرد: این برنامه‌ها با هدف افزایش بصیرت میان افراد جامعه به اجرا در خواهند آمد.

وی با اشاره به اینکه 235 روحانی مبلغ در طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» فعالیت می‌کنند، افزود: 35 روحانی اعزامی از قم و 200 نفر روحانی بومی، در اجرای طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» همکاری می‌کنند.

محدثه مهدوی

captcha