همایش «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3384749
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹

همایش «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کردستان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به برنامه‌های اجرایی اوقاف کردستان در ماه محرم گفت: بصیرت عاشورایی طی این ماه در بقاع متبرکه کردستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود یوسفی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اعلام آمادگی بقاع متبرکه برای اجرای امینانه نیت واقفان و میزبانی عزاداران حسینی در ایام سوگواری ماه محرم اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم الحرام ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شهرستان‌های سنندج، بیجار، قروه و کامیاران برگزار می‌شود.
وی افزود: در تاریخ دو محرم بقاع متبرکه هاجر و سارا(س) و سید جلال‌الدین (بابا گرگر) شهرستان قروه، ابراهیم، اسماعیل و محمد(ع) شهرستان بیجار و مسجد امام حسین کامیاران میزبان تجمع بزرگ عاشورائیان لبیک یا حسین(ع) است.
حجت‌الاسلام یوسفی اعلام کرد: تجمع بزرگ «شیرخوارگان حسینی» از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی است که در بقاع متبرکه و حسینیه‌های بیجار، قروه، سنندج و کامیاران برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه «احلی من العسل»  ویژه نوجوانان حسینی(ع) در مدارس و بقاع کامیاران و سنندج برگزار می‌شود، بیان کرد: در 12 محرم  بقاع متبرکه سید جلال‌الدین(ع) قروه، پیرتاج بیجار ،هاجر خاتون(س) سنندج و مسجد امام حسین کامیاران برگزارکننده تجمع بزرگ «رهروان زینبی» است.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان با اشاره به تلاش کارکنان  و هیئت امنا برای برگزاری هرچه بهتر سوگواره بصیرت عاشورایی در اماکن متبرکه استان یادآور شد: در همین راستا قرارگاه استانی بصیرت عاشورایی برای کنترل و نظارت بر آمادگی بقاع متبرکه در این مراسم شروع به کار کرده است.

captcha