برپایی نمایشگاه «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کردستان
کد خبر: 3386848
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

برپایی نمایشگاه «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کردستان

گروه هنر: مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کردستان از برپایی نمایشگاه «بصیرت عاشورایی» از اول ماه محرم در سطح بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

سلمان روحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین از برپایی نمایشگاه «بصیرت عاشورایی» از اول ماه محرم در سطح بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه به مدت یک ماه در سطح بقع متبرکه برپاست، افزود: موضوعات این پوسترها مفهومی بوده و برای هر بازدیدکننده‌ای قابل فهم است.

روحی بیان کرد:در این نمایشگاه 24 پوستر از آیات، احادیث، داستان و روایاتی با موضوع سبک زندگی اسلامی، قیام امام حسین(ع) و حوادث کربلا در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.
وی عنوان کرد: این نمایشگاه‌ها در سطح بقاع متبرکه هاجره خاتون و پیرمحمد در سنندج، هاجر و سارا و سیدجلال الدین در قروه، پیرتاج بیجار و مسجد امام حسین(ع) کامیاران برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان هدف از برپایی این نمایشگاه را تبلیغ و گسترش فرهنگ عاشورایی و آشنایی هر چه بیشتر جوانان و اقشار مختلف مردم از اهداف قیام عاشورا و پیام این نهضت حسینی، ترویج سبک زندگی اسلامی، قرآن محور بودن، آشنایی با داستان‌های قرآنی اعلام کرد.
وی عنوان کرد: در راستای تبدیل بقاع متبرکه استان به قطب فرهنگی و برپایی مراسم عزاداری در بقاع متبرکه نمایشگاه بصیرت عاشورایی هرساله در استان برپا می‌شود.

روحی با اعلام اینکه امام حسین(ع) با اهدای خون فرزندان، برادران، نزدیکان و یاران خود در راه اسلام، نهال اسلام را آبیاری کرد، یادآور شد: امام حسین(ع) برای رسیدن به تاج و تخت و یا هوس‌های زودگذر دنیوی قیام نکرده بلکه حقیقت قیام امام حسین(ع) حقیقت شریعت و تبعیت از مکتب الهی است که در آن به راحتی می‌توان رگه‌هایی از عزت، شوکت و عظمت دین اسلام را مشاهده کرد.

captcha