اعزام 300 مبلغ به جهرم/ 35 بقعه متبرکه میزبان «بصیرت عاشورایی» شد
کد خبر: 3390850
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
صحرائیان خبر داد:

اعزام 300 مبلغ به جهرم/ 35 بقعه متبرکه میزبان «بصیرت عاشورایی» شد

گروه اجتماعی: فرماندار ویژه جهرم از اعزام 300 روحانی در ایام ماه محرم به نقاط مختلف این شهرستان و همچنین اجرای سوگواره بصیره عاشورایی در 35 بقعه متبرکه جهرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، علی‌رضا صحرائیان، فرماندار ویژه جهرم امروز، 28 مهر در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت: برنامه‌های ایام محرم در شهرستان جهرم بسیار گسترده بوده و تعامل خوب شورای هیئت‌های مذهبی با سایر دستگاه‌های متولی سبب ایجاد یک اتفاق باشکوه و مثبت در خصوص عزاداری‌ها شده است.
معاون استاندار فارس بیان کرد: شهرستان جهرم در برپایی محافل سوگواری سیدالشهدا (ع) سنت پیشینه داشته است و هر سال نیز شاهد استقبال و حضور چشمگیر بیش از پیش مردم در این محافل هستیم.
صحرائیان، از اعزام 300 روحانی توسط اداره اوقاف جهرم به نقاط مختلف شهرستان خبر داد و افزود: در راستای برنامه‌ریزی مراسم‌های ایام محرم تعداد هشت کارگروه تخصصی در قالب قرارگاه مرکزی سیدالشهدا(ع) تشکیل شده و برای هر چه باشکوه برگزار شدن برنامه‌های این ایام 10 جلسه با متولیان امر برگزار شده است.
وی، همچنین از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 35 امامزاده شهرستان جهرم خبر داد و گفت: تجمع عاشوراییان، گردهمایی مداحان و شاعران آیینی، همایش شیرخوارگان حسینی با حضور 10 هزار کودک و مادر، همایش اهلی من العسل در شهر دوزه سیمکان از برنامه‌های انجام شده در محرم امسال بوده است.
فرماندار ویژه جهرم با اشاره به برگزاری همایش بانوان عاشورایی در این شهرستان گفت: این برنامه  با حضور بانوان عاشورایی جهرم در امامزاده فضل بن موسی(ع)، بی بی دوخواهران(ع) و حسینیه آیت الله آیت اللهی برگزار می‌شود.
صحرائیان از حرکت دسته‌جات سینه‌زنی روز تاسوعا و عاشورا همچون سال‌های گذشته خبر داد و گفت: به همت اداره اوقاف تعداد 30 هزار بسته غذای نذری در ایام محرم میان عزاداران حسینی توزیع می‌شود.

captcha