ثبت ۱۶ وقف جدید با برگزاری سوگواری بصیرت عاشورایی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3395212
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

ثبت ۱۶ وقف جدید با برگزاری سوگواری بصیرت عاشورایی در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: با برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه نخست محرم امسال، ۱۶ وقف جدید با نیات متنوع قرآنی، مسجد، مراسم مذهبی و ورزش در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: با برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه نخست محرم امسال، 16 وقف جدید با نیات متنوع قرآنی، مسجد، مراسم مذهبی و ورزش در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید.
مدیرکل اوقاف  و امور خیریه استان افزود: وقفیات جدید شامل 9 وقف در بلوچستان، 3 وقف در زابل، 2 وقف در زاهدان و 2 وقف در زهک، جمعا با زیربنای 6900 متر مربع و ارزش یک میلیارد و 450 میلیون ریال می‌باشد.
وی اظهار کرد: تمامی این موقوفات پس از تنظیم وقف‌نامه عادی در سامانه جامع اطلاعات موقوفات واماکن متبرکه کشور ثبت شده است و در مرحله بعد مورد احراز مالکیت به نام وقف و احرای نیت واقف قرار می‌گیرد.
تدینی تصریح کرد: در ایام برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ایام محرم در استان 80 مبلغ اعزامی از قم با این اداره‌کل در برپایی پایگاه‌های فرهنگی و اجرای ویژه برنامه‌ها همکاری داشته‌اند.

captcha