برگزاری دوره آموزشی قرآن در مؤسسات قرآنی بیجار
کد خبر: 3404989
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

برگزاری دوره آموزشی قرآن در مؤسسات قرآنی بیجار

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از آغاز دوره آموزشی روخوانی و روانخوانی، تفسیر و حفظ قرآن کریم در مؤسسات قرآنی بیجار خبر داد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: دوره آموزشی روخوانی و روانخوانی ویژه ترم پاییز در مؤسسات قرآنی بیجار برگزار می‌شود.
وی افزود: این دوره آموزشی روزهای فرد و با حضور بیش از ۳۰ نفر از قرآن‌آموزان در مؤسسه قرآنی نورالطریق بیجار برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا ادامه داد: قرآن کلام الهی است و انسان همواره با تلاوت قرآن به شادابی می‌رسد و باید نسبت به اشاعه آموزه‌های آن در جامعه تلاش شود.
وی عنوان کرد: آموزش قرآن در مساجد سطح شهرستان باعث افزایش علاقه و جذب کودکان و نوجوانان از همین سنین ابتدایی به مفاهیم بلند قرآن است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از برگزاری کلاس آموزش عمومی حفظ جزء سی ام قرآن کریم این شهرستان خبر داد و افزود: کلاس های حفظ قرآن کریم در سطح کلیه مؤسسات قرآنی شهرستان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه قرآن عامل اصلی هدایت و تربیت کننده افراد و جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش‌های انسانی و اخلاقی به شمار می‌رود، یادآور شد: باید تلاش کنیم که فرزندان ما از همان دوران کودکی با قرآن و فرهنگ‌های ارزشی این کتاب مقدس آشنا و مانوس شوند.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا عنوان کرد: به همت اداره تبلیغات اسلامی کلاس تفسیر قرآن کریم ویژه نوجوانان در موسسه قرآنی جواد الائمه (ع)بیجار و با حضور پرشور قرآن آموزان برگزار می‌شود.
وی افزود: استقبال از کلاس های تفسیر قرآن کریم در بیجار بسیار خوب بوده و به شرکت کنندگانی که در این دوره موفق به کسب امتیاز بالا شوند جوایزی اهدا می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار ادامه داد: قرآن کلام الهی است و انسان همواره با تلاوت قرآن به شادابی می‌رسد و باید نسبت به اشاعه آموزه‌های آن در جامعه تلاش شود.
وی با بیان اینکه نقش ارزنده قرآن در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت و کمال انسانی مؤثر و غیرقابل انکار است، یادآور شد: جامعه نیز نسبت به مسائل قرآنی باید پیشگام باشد.

captcha