آموزش حفظ قرآن ویژه خردسالان در بیجار
کد خبر: 3421723
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

آموزش حفظ قرآن ویژه خردسالان در بیجار

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از آغاز کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم ویژه خردسالان در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: آموزش حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از مهرماه در بیجار آغاز شده و تا پایان آبان‌ماه جاری ادامه دارد.

وی افزود: این دوره آموزشی ویژه خردسالان دختر و پسر ۵ الی ۱۰ سال است که در مؤسسه قرآنی جواد‌الائمه با همکاری اداره تبلیغات اسلامی بیجار برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا اعلام کرد: قرآن‌آموزان موفق در این دوره آموزشی گواهی‌نامه دریافت و از آن‌ها برای شرکت در دوره‌های بالاتر دعوت به حضور خواهد شد.

وی به اهداف برگزاری این کلاس‌‌ها اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنا کردن کودکان با مفاهیم رفیع قرآن کریم، شناسایی معارف قرآنی برای خردسالان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با تأکید بر ضرورت توجه به حفظ خردسالان، عنوان کرد: قبل از آموزش حفظ قرآن، معنی و مفهوم سوره را در قالب داستان برای کودکان بیان کنید تا چارچوب ذهنی لازم را برای کودک فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن وسیله هدایت انسان از ظلمت به سوی نور است ولی به تنهایی کافی نیست و به تبیین کننده نیاز دارد، بیان کرد: آموزش قرآن کودکان یکی از حقوقی است که برگردن والدین است و برای آشنا کردن آنها با مهم‌ترین حقشان باید آن را بلند در حضورشان بخوانیم.

captcha