بهره‌وری قانونی از موقوفات باید در دستور کار مسئولان کردستان قرار گیرد
کد خبر: 3447769
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰

بهره‌وری قانونی از موقوفات باید در دستور کار مسئولان کردستان قرار گیرد

گروه اجتماعی: منتخب مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: احیا و بهره‌وری قانونی از موقوفات باید در دستور کار همه مسئولان استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سیدمحمد بیاتیان، منتخب مردم شهرستان بیجار  در مجلس شورای اسلامی روز گذشته، در بازدید دو ساعته از عملکرد سامانه جامع موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار اظهار کرد: راه‌اندازی و استفاده از سامانه جامع موقوفات اقدامی شایسته و قابل تقدیر است که به خوبی توسط اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت حمایت و خدمت تمامی مسئولان از موقوفات تأکید کرد: با قدرت بیشتر از موقوفات و بقاع متبرکه در کسوت قانون‌گذاری و روال اداری دفاع خواهیم کرد.
بیاتیان با اشاره به جایگاه رفیع واقفان و موقوفات و اثرات مثبت و ارزنده‌ی وقف، از زحمات مجموعه اوقاف و امور خیریه بیجار، متولیان موقوفات و هیئت امنای مساجد و مجموعه اصحاب وقف تشکر و بیان کرد: احیا و بهره‌وری قانونی از موقوفات باید در دستور کار همه مسئولان استان قرار گیرد.
بهمن آقاخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار در این نشست صمیمی با معرفی سامانه جامع اطلاعات موقوفات شهرستان بیجار گفت: خوشبختانه با تکمیل و راه‌اندازی این سامانه کلیه اقدامات مالی و استیجاری موقوفات توسط سامانه کشوری انجام می‌پذیرد.
وی افزود:  این سامانه زمینه خدمت هر چه بیشتر به مردم و موقوفات شهرستان بیجار را فراهم آورده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار یادآور شد: سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه با دارا بودن سیستم‌های نظارتی زیادی در سطح شهرستان، استان  و سازمان موجبات اجرای امینانه نیت واقفان را هرچه سریع‌تر و با دقت هرچه تمام‌تر فراهم آورده است.

captcha