برگزاری تجمع بزرگ «اربعین حسینی» در کردستان
کد خبر: 3449022
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

برگزاری تجمع بزرگ «اربعین حسینی» در کردستان

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان از برگزاری تجمع بزرگ «اربعین حسینی» در روز چهارشنبه 11 آذرماه در شهرستان‌های استان خبر داد.

سلمان روحی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: تجمع بزرگ عاشوراییان اربعین حسینی از سری برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در روز چهارشنبه 11 آذرماه در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
وی افزود: تجمع بزرگ «اربعین حسینی» با حضور عزاداران حسینی در شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار برگزار می‌شود که محل تجمع اصلی در سنندج امامزاده پیرمحمد است.
روحی عنوان کرد: اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و سایر شهدای کربلا بهترین فرصت جهت تبیین فرهنگ عاشورا و انتقال پیام نهضت امام حسین(ع) به سایر جهانیان است.
وی اربعین حسینی را نماد اقتدار اسلام و وحدت امت‌های اسلامی عنوان و بیان کرد: مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) ظلم‌ستیزی و مبارزه با مستکبران زمانه بود و امروز تبیین و تشریح اهداف قیام امام حسین(ع) از جمله وظایف همگان است.  
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان با اشاره به برنامه‌های مختلف مذهبی این اداره در ماه صفر اعلام کرد: در این ماه به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) تجمع بزرگ «لبیک یا رسول الله» در استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری این تجمع در هاجره خاتون سنندج، بیان کرد: در شهرستان‌های بیجار و قروه نیز تجمع بزرگ «لبیک یا رسول الله» در سطح بقاع متبرکه این شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان از برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در سطح بقاع متبرکه استان خبر داد و یادآور شد: این محافل قرآنی در سطح شهرستان‌های قروه، بیجار، سنندج و کامیاران برگزار می‌شود.

captcha