اخذ سند مالکیت بیش از ۷۰۰۰۰ متر مربع از اراضی موقوفه ینگی ارخ بیجار
کد خبر: 3454231
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

اخذ سند مالکیت بیش از ۷۰۰۰۰ متر مربع از اراضی موقوفه ینگی ارخ بیجار

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار از اخذ سند مالکیت ۷۴ هزار و ۹۲۱ متر مربع از اراضی موقوفه ینگی ارخ از توابع شهرستان بیجار خبر داد.

 بهمن آقاخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از احیاء مالکیت اراضی موقوفه ینگی ارخ این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این سند مالکیت مربوط به یک قطعه زمین مزروعی احیاء شده به مساحت 74 هزار و 921  مترمربع از اراضی موقوفه ینگی ارخ است.
وی افزود: این سند مالکیت با تلاش و کوشش کارکنان حقوقی ثبتی اداره اوقاف بیجار و در راستای اجرای تفاهم‌نامه فی مابین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان منابع طبیعی اخذ شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی ادارات اوقاف اخذ سند مالکیت موقوفات است، افزود: اخذ سند موقوفات سبب جلوگیری از موقوفه‌خواری و هرگونه تعرض به ملک موقوفه می‌شود به همین سبب واحد حقوقی و ثبتی این اداره همچنان در تلاش مستمر برای اخذ اسناد مالکیت موقوفات فاقد سند می‌باشد.
وی ضمن تقدیر از همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بیجار در امر سنددار شدن موقوفات، یادآور شد: اخذ سند به‌معنای مصون‌ماندن موقوفات از هرگونه تعرض و نشانگر هویت تصدیق‌شده و تثبیت‌شده موقوفات و بقاع است و ارائه آن گام مؤثری در جهت اجرای نیات واقفان خیراندیش و بهترین روش تبلیغ وقف است.

captcha