وجود ٣٧٠ هزار جلد کتاب در کانون‌های مساجد کردستان
کد خبر: 3454929
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

وجود ٣٧٠ هزار جلد کتاب در کانون‌های مساجد کردستان

گروه هنر: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان گفت: در هر کانون روستایی ٧٠٠ عنوان کتاب و در هر کانون شهری هزار و ٢٠٠ جلد کتاب موجود است که ٣٧٠ هزار جلد کتاب را شامل می‌شود.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ٤٥٠ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد این استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ٢٨٢ کانون فرهنگی - هنری در سطح روستاها و ١٦٨ کانون فرهنگی - هنری نیز در مساجد شهری این استان تأسیس شده‌اند.
وی به فضای کتابخانه کانون‌های مساجد اشاره کرد و افزود: به ازای هر کانون روستایی ٧٠ متر و به ازای هر کانون شهری یکصدمتر مربع  فضای کتابخانه‌ای اختصاص داده شده است که در مجموع بالغ بر ٣٥ هزار متر مربع فضای کتابخوانی در کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان موجود است.
گلباغی با اشاره به تعداد کتاب‌های موجود در کانون‌های مساجد استان بیان کرد: در هر کانون روستایی ٧٠٠ عنوان کتاب و در هر کانون شهری هزار و ٢٠٠ جلد کتاب موجود است که ٣٧٠ هزار جلد کتاب را شامل می‌شود.
وی عنوان کرد: در هر کانون روستایی ٥٠ نفر و هر کانون شهری ١٥٠ نفر عضو کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان هستند که جمعیتی حدود ٤٠ هزار نفر را در برمی‌گیرد.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه فضای حاکم بر کتابخانه‌های مساجد باز است، اعلام کرد: امید است، از طریق کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در روستاها فضای مطالعه و تحکیم پایه‌های انقلاب که همانا سنگرهای مساجد است، را ارتقاء دهیم.
وی با تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ادامه داد: افتتاح کتابخانه در فضای فرهنگی مساجد نقطه عطفی در راستای تجهیز این پایگاه‌های مردمی در مقابله با توطئه فرهنگی دشمنان است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کردستان با بیان اینکه کانون‌های مساجد، ظرفیت‌های بالقوه‌ای در راستای تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند، یادآور شد: توجه و تجهیز کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد به ویژه در روستاها موجب افزایش فضای مطالعه و بالا بردن دانش افراد می‌شود.

captcha