شاخص‌های دقیق و علمی برای ارزیابی و سنجش روند اجرای اقتصاد مقاومتی تدوین شود
کد خبر: 3468551
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:

شاخص‌های دقیق و علمی برای ارزیابی و سنجش روند اجرای اقتصاد مقاومتی تدوین شود

گروه اقتصاد: معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: لازم است شاخص‌هایی دقیق و علمی تدوین شود تا روند اجرای اقتصاد مقاومتی قابل ارزیابی و سنجش باشد و مشخص شود که آیا در مسیر درستی حرکت می کنیم یا خیر.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عصر دیروز، دوشنبه 24  به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

براساس این گزارش، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به ارائه گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره شاخص‌های ارزیابی اقتصاد مقاومتی، بر لزوم تدوین شاخص‌های مناسب برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجری اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: لازم است شاخص‌هایی دقیق و علمی تدوین شود تا روند اجرای اقتصاد مقاومتی قابل ارزیابی و سنجش باشد و مشخص شود که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنیم یا خیر.

معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور بر این نکته که اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد کشور را در برابر تکانه‌های خارجی و نیز تحریم‌های احتمالی مقاوم‌سازی کند، تصریح کرد: باید شاخص‌هایی علمی تدوین کنیم که بر اساس آن بتوانیم میزان تاب‌آوری اقتصاد کشور را در شرایط سخت و دشوار مورد ارزیابی قرار دهیم و مطمئن شویم که در صورت بروز شرایطی نظیر دوران تحریم، آیا اقصاد کشور می‌تواند در برابر اینگونه فشارها مقاومت و ایستادگی کند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اعلام آمادگی رییس سازمان بسیج مستضعفان مبنی بر مشارکت در کارهای عمرانی و اقتصادی، گفت: بسیج از توانمندی خوبی در زمینه‌های مختلف برخوردار است و می‌تواند در طرح‌های عمرانی کشور نقش‌آفرین باشد.

جهانگیری در عین حال خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی راهکارهای استفاده از توانمندی‌های بسیج شد و افزود: البته باید نحوه مشارکت و سازوکار همکاری بسیج با دولت بررسی شود تا بر این اساس بتوانیم از توانمندی‌های بسیج بهتر استفاده کنیم.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رییس سازمان میراث فرهنگی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاونین رییس جمهور در امور اجرایی و مجلس، مشاور اقتصادی رییس جمهور، رییس سازمان بسیج مستضعفان و رییس هیات عامل صندوق توسعه ی ملی نیز حضور داشتند، گزارشی از شاخص های اقتصاد مقاومتی ارائه شد که پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد این گزارش در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گیرد تا نظرات اصلاحی خود را به دبیرخانه ی ستاد ارائه دهند.

در این نشست همچنین سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به دوران دفاع مقدس و مشارکت مردم در دفاع از کشور در قالب بسیج مردمی، گفت: بسیج امروز نیز از توانمندی و ظرفیت های فراوانی برخوردار است و به صورت جدی آماده مشارکت در طرح های عمرانی و جهادی کشور است.

captcha