دور شدن جوانان از مسجد یک تهدید جدی برای خانواده‌هاست
کد خبر: 3524600
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

دور شدن جوانان از مسجد یک تهدید جدی برای خانواده‌هاست

گروه اجتماعی: فرمانده بسیج مقاومت ناحیه بیجار از دور شدن جوانان از مسجد به‌عنوان یک تهدید جدی برای خانواده‌ها خبر داد و افزود: مسجد تنها مکانی است که دشمن از آن واهمه داشته و سعی در کم‌رنگ ساختن جایگاه آن دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حسن عسگری، فرمانده بسیج مقاومت ناحیه بیجار دیروز، 31 مردادماه در نخستین جشنواره مسجد با حضور امام جمعه اهل تشیع و تسنن، جمعی از فعالان و هیأت امنای مساجد، خادمان و مدیران محلی و کانون‌های فعال بیجار با تشریح روند مبارزه مسلمانان با رژیم غاصب و دشمن اول جهان اسلام و مساجد اظهار کرد: مساجد در تحقق پیروزی ملت ایران در برابر رژیم منحوس و سرسپرده پهلوی خوش درخشیدند.

وی به ابتکار جالب و به موقع جمهوری اسلامی برای نام‌گذاری روز به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها از طریق سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز مساجد در 21 آگوست برابر با 31 مرداد به نام روز جهانی مساجد اشاره کرد و از برگزاری برنامه‌های خاص این ایام با تجلیل و تکریم خادمان و فعالان مساجد شهرستان تا پنج شهریورماه خبرداد.

عسگری، از تشکیل کمیسیون و نشست‌های کارشناسی متعدد در شش محور به منظور انتخاب افراد و کانون‌های برتر شهرستان سخن گفت و بیان کرد: انتخاب امام جماعت برتر، خادمان موفق، فرماندهان پایگاه های مقاومت فعال و کانون فرهنگی برتر در مساجد از جمله شش محور برترین‌ها در این جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه پایه و اساس حکومت اسلامی در مساجد بنا نهاده شده است، تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) بعد از هجرت اولین اقدام خود را بنای مسجد قرار داد و این بیانگر جایگاه رفیع مسجد در همه امور و اولویت مهم جامعه مسلمانان است.

فرمانده سپاه بیجار، مبارزات ملت انقلابی ایران و تأکید امام راحل بر مسجد در تمام ایام مبارزه و تعبیر بسیار سنجیده وی مبنی بر مسجد سنگراست و سنگرها را حفظ کنید، اشاره و عنوان کرد: نباید مسجد از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و زندگی مردم فاصله بگیرد.

وی از تأثیر بی‌نظیر معنوی و تقویت روحیه رزمندگان در فتح خرمشهر توسط مسجد جامع این شهر سخن گفت و آن را مایه قوت قلب و پایگاه خبرساز و خبررسان موفق دوران حساس دفاع خرمشهر معرفی کرد.

فرمانده سپاه بیجار با انتقاد از معماری جدید و تغییر سبک معماری اسلامی در ساخت برخی مساجد بیان کرد: حتی ظاهر و فضای بیرونی مسجد در تلطیف روح و نگاه عابران و مردم عادی کوچه و بازار تأثیر سازنده و معنوی خود را دارد.

وی با تأکید بر محوریت مسجد در برابرهجمه‌های دشمنان برای کم‌رنگ کردن و بی‌اهمیت نشان دادن اعتقادات و حتی سبک زندگی مردم اعلام کرد: جوان مسلمان وقتی پای در مسجد می‌گذارد، روح و روان وی که نشأت گرفته از فطرت درونی او است به سیر وسلوک الهی می‌پردازد.

عسگری با بیان اینکه مسجد تنها برای فاتحه‌خوانی و مراسم شب هفت و چهلم اموات ساخته نشده است، ادامه داد: مبارزه سخت و نرم در برابر دشمنان اگر با محوریت مسجد باشد، خداوند متعال الطاف خاص خود را در دل، روح و روان حاضرین درمسجدعنایت خواهد فرمود.

فرمانده بسیج بیجار از دور شدن جوانان از مسجد به عنوان یک تهدید جدی برای خانواده ها خبرداد و یادآور شد: مسجد تنها مکانی است که دشمن از آن واهمه دارد و سعی در کم رنگ کردن جایگاه آن را دارد.

یادآور می‌شود؛ در ادامه برنامه‌های جشنواره از خادمان، هیأت امنا، کانون‌ها و امامان جماعت موفق و برتر مساجد شهرستان با اهدای لوح تقدیر و سپاس تجلیل شد.

captcha