حمایت کمیته امداد بیجار از ۴۵۶ دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند
کد خبر: 3530766
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

حمایت کمیته امداد بیجار از ۴۵۶ دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند

گروه اجتماعی: مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) بیجار گفت: حدود ۴۰۰ دانش‌آموز و ۵۶ دانشجوی تحت پوشش این نهاد در بیجار به تحصیل مشغول هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عطاء الله افخمی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیجار امروز، 27 شهریورماه در مراسم جشن عاطفه‌ها که با  حضور جمعی از نیکوکاران و مدیران بیجار برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش و جشن عاطفه ها علاوه بر جمع آوری کمک های مردمی، موجب آشنایی بیشتر و فعال ترشدن افراد نیکو کار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود۴۰۰ دانش آموز و ۵۶ دانشجوی تحت پوشش این نهاد در بیجار به تحصیل مشغول هستند، افزود: این تعداد دانش‌آموز و دانشجو در شهرستان بیجار که تحت پوشش قرار دارند، به طور جدی در ایام آغازین سال تحصیلی نیازمند کمک‌های نقدی و غیرنقدی مختلف هستند.

افخمی از نیاز این دانش‌آموزان برای مایحتاج روزانه، لوازم التحریر، پوشاک، کیف و کفش خبرداد و اعلام کرد: برخی از این دانش‌آموزان در مدارس شبانه روزی تحصیل می‌کنند که هزینه خوابگاه نیز دارند، برخی هم به صورت روزانه بین شهر وروستا تردد می کنند که به کمک‌های نقدی بیشتر نیاز دارند.

وی عنوان کرد: هر چند کمک‌هایی بطور مستمر از سوی نهاد کمیته امداد به این دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخت می‌شود، ولی باید این نیاز به طور اصولی و با برنامه ریزی لازم تا آخر سال تحصیلی تأمین شود، تا موجب دغدغه تامین نیاز دانش‌آموز تحت حمایت نشود که در این راستا نیازمند کمک خیران هستیم.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) بیجار عنوان کرد: این همایش برای اولین بار در بیجار اجرا می‌شود و پایگاه‌ها و چادرهای جمع‌آوری در شهرها همانند سال‌های گذشته وجود ندارد.

وی ازجمع‌آوری بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک های مردم نیکوکار درجشن عاطفه های سال گذشته خبرداد و افزود: کمک‌رسانی خوب دانش‌آموزان برای مرحله دوم جشن عاطفه‌ها مد نظر است که از تاریخ ۱۰ مهر در آموزشگاه‌های پنج شهر شهرستان بیجار برگزار می‌شود.

افخمی با اشاره به اینکه همکاری آموزش و پروش با نواختن زنگ عاطفه ها در مدارس این شهرها، موجب می‌شود تا به طور هماهنگ تمامی دانش‌آموزان و معلمان در این امر خیر و با ثواب شرکت کنند، یادآور شد: حدود سه هزار خانوار تحت حمایت و پوشش این نهاد در سطح شهرها و روستاهای شهرستان بیجار قرار دارند.

captcha