کتاب «انوارالسماویه» منتشر شد
کد خبر: 3532842
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

کتاب «انوارالسماویه» منتشر شد

گروه ادب: شرح جامع حدیث کساء از سوی انتشارات طوبای محبت در کتاب «انوار السماویه» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «انوارالسماویه» که شرحی جامع بر حدیث شریف کساء است در پنج موضوع کلی شامل سند، تشریح، توسلات به اصحاب کساء، اشعار و شرح منظوم حدیث کساء و روایت اصحاب کساء توسط اهل تسنن تدوین شده است.
این کتاب شریف حاوی مباحث گسترده اعتقادی، تاریخی طبق مبانی و معارف اهل بیت(ع) بوده و با استناد به آیات و روایات وارده در شأن و فضایل حضرات معصومین(ع) است.همچنین در این اثر سعی شده کلمه به کلمه حدیث شریف کساء معنی و ریشه کلمات بیان شود.
کلمات حدیث کساء در قرآن با مفردات آنها تحقیق و بررسی شده و احادیث مربوط به هر بخش برای بهتر رساندن مفهوم، با ترکیبی زیبا و بیانی شیوا آمده است تا برای خوانندگان جوان ساده و روان باشد.
گفتنی است، انتشارات طوبای محبت کتاب «انوارالسماویه» را که از سوی فیض‌الله ویسی تدوین شده، در دو مجلد و 1160 صفحه منتشر کرده و هر یک از این مجلدها با شمارگان هزار نسخه به چاپ رسید و در اختیار علاقه‌مندان به معارف قرآن و عترت قرار گرفته است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «صدیقه طاهره حضرت فاطمه(س) فرمود: یک روز پدرم رسول خدا(ص) نزد من آمد. سپس فرزندانم حسن و حسین و بعد امیرالمؤمنین علی(ع) وارد شدند. همه در زیر یک عبا جمع شدیم. پدرم دو طرف عبا را گرفت و با دست راست به آسمان اشاره کرد و عرضه داشت؛ پروردگارا، اینها اهل بیت(ع) و نزدیکان من هستند، گوشت آنها گوشت من و خون آنها خون من است. هر که آنها را بیازارد، مرا آزرده است. با آن کس که با اینها جنگ کند، در جنگم و با آن کس که با اینها مدارا کند، مدارا می‌کنم. دشمنانشان را دشمن دارم و دوستانشان را دوست دارم. اینها از من و من از اینهایم. پروردگارا! صلوات و برکات و رحمت و آمرزش و رضایت خود را بر من و بر اینها فرو فرست و آنها را از هر گونه رجس و پلیدی پاک و مطهر گردان.»
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۲:۵۸
0
0
این کتاب با مفهوم و بیان شیوا برای خوانندگان جوان منتشر شده است
captcha