اجرای طرح بصیرت عاشورایی با حضور 70 مبلغ حوزه/ ایجاد گارگروه تخصصی تبلیغ
کد خبر: 3534071
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

اجرای طرح بصیرت عاشورایی با حضور 70 مبلغ حوزه/ ایجاد گارگروه تخصصی تبلیغ

گروه حوزه های علمیه: طرح بصیرت عاشورایی با حضور 70 مبلغ حوزه علمیه در امامزادگان و مدارس استان قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل حسینی مقدم، امروز هشتم مهر در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: یکی از سرمایه‌های عمده موقوفات سراسر کشور اقامه عزای سیدالشهداء(ع) است و در قم نیز بیشترین درآمد موقوفات با نیت تعزیه‌خوانی، روضه و عزاداری امام حسین(ع) شکل گرفته است.
وی اظهار کرد: اوقاف در راستای اجرای امینانه نیات واقفان قرارگاهی را برای اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی در ماه محرم تشکیل داده است و این قرارگاه به عنوان قرارگاه سیدالشهداء در اداره اوقاف قم فعالیت خود را شروع کرده است.
حسینی مقدم بیان کرد: با همکاری بیش از 70 نفر از مبلغان اعزام مبلغ به عنوان یکی از برنامه‌های محوری انجام خواهد شد که برگزاری خیمه‌های معرفت و حضور 14 نفر از مبلغان متخصص در بین زندانیان و اجرای برنامه‌های تخصصی برای زندانیان استان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: برپایی تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع) در سال روز ورود کاروان سیدالشهداء به کربلا در روز  دوم محرم در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) برگزار خواهد شد همچنین ویژه برنامه‌های رهروان زینبی(س) ویژه بانوان در حرم حضرت علی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود.
وی گفت: برنامه «احلی من العسل» با همکاری آموزش و پرورش استان در امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار می‌شود همچنین اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در امامزادگان برای عزاداران حسینی(ع) از دیگر برنامه‌ها است‌.
حسینی مقدم با اشاره به برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در طول اجرای طرح عنوان کرد: برپایی ایستگاه‌های اطعام و صلواتی از محل موقوفات، اعزام مبلغان به مدارس، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه از دیگر کارهایی است که در دستور کار طرح قرار دارد.
وی افزود: تشکیل کارگروه‌های تخصصی تبلیغ در بخش چندرسانه ای، مشاوره خانواده، احکام و کودک و نوجوان از کارهایی بود که سبب شد تا سایر استان‌ها الگوبرداری کنند. 
captcha