اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در 200 بقعه رشت/ تشکیل «انجمن یاوران وقف»
کد خبر: 3534589
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
رئیس اوقاف رشت خبر داد:

اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در 200 بقعه رشت/ تشکیل «انجمن یاوران وقف»

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 200 بقعه این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اطلاع‌رسانی صحیح اجرای نیات واقفان خیراندیش «انجمن یاوران وقف» را در شهرستان رشت تشکیل داده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و به منظور اجرای منسجم برنامه‌های سوگواری، 200 بقعه متبرکه در شهرستان رشت میزبان عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع)، خواهند بود و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از امروز تا 23 مهر ماه در بقاع متبرکه شهرستان رشت برگزار می‌شود، افزود: در زمان اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی 10 مبلغ اعزامی از قم و 120 مبلغ بومی در بقاع محل اجرای طرح حضور دارند.

رئیس اداره اوقاف رشت گفت: برگزاری همایش «لبیک یاحسین(ع)» در روز دوم محرم در آستان مقدس امامزاده چولاب، برگزاری همایش «احلی من العسل» در ششم محرم با حضور نوجوانان در آستان امامزاده هاشم(ع)، هفتم محرم برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در آستان مقدس امامزاده هاشم(ع)، 11 محرم برگزاری همایش «رهروان زینبی» در خواهر امام(س) از جمله ویژه برنامه‌های اجرایی در سوگواره بصیرت عاشورایی است.

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه اوقاف شهرستان در برگزاری همایش استانی «احلی من العسل» که ششم محرم در مهدیه رشت برگزار می‌شود، مشارکت دارد، تصریح کرد: از آغاز سال تاکنون 6 وقف جدید در شهرستان رشت به ثبت رسیده است که پیش بینی می‌شود پس از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی به 11 مورد وقف جدید برسد، امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل 50 درصد افزایش وقف جدید داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در طرح بصیرت عاشورایی مبلغین در راستای ایجاد وقف‌های جدید با رویکرد گسترش فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی به عزاداران حسینی مشاوره می‌دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت از تشکیل «انجمن یاوران وقف» خبر داد و بیان کرد: انجمنی تحت عنوان «انجمن یاوران وقف» در رشت تشکیل دادیم که خبرگزاری‌ها عضو آن هستند، هدف از تشکیل این انجمن اطلاع رسانی اجرای نیات واقفین خیراندیش است. 

حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: اخیرا از محل اجرای نیات واقفین از یک موقوفه در بخش لشت‌نشاء 50 میلیون تومان به بیماران نیازمند کمک شد لذا در نظر داریم با اطلاع رسانی صحیح این موارد، افراد را در جهت وقف‌های جدید تشویق کنیم و در این راستا رسانه‌ها خصوصا خبرگزاری‌ها نقش موثری دارند.

وی با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی کشور در گیلان، گفت: مرحله کشوری سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف از 25 لغایت 7 آبان ماه در مجتمع فرهنگی زیباکنار رشت برگزار می‌شود که از شهرستان رشت 3 نفر در این مسابقات حضور دارند.

رئیس اداره اوقاف رشت بیان کرد: میزبانی از این مسابقات افتخاری برای گیلان است، حدود هزار چهره برتر قرآنی کشور برای حضور در این رویداد قرآنی در گیلان حضور می‌یابند، به منظور ایجاد شور قرآنی در استان از امشب 12 جلسه و محفل قرآنی با حضور 5 قاری برتر کشور و همچین قاریان برجسته استان به صورت گسترده برگزار می‌شود.  
captcha