متقاضیان پیاده‌روی اربعین حتماً در سامانه سماح ثبت‌نام کنند
کد خبر: 3539055
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
بابایی:

متقاضیان پیاده‌روی اربعین حتماً در سامانه سماح ثبت‌نام کنند

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: ‌سامانه سماح یک مرکز جامع اطلاعاتی در خصوص حاضران در پیاده‌روی اربعین است و افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند شامل خدمات بیمه‌ای در طول این سفر شده و از خدمات پزشکی و امنیتی برخوردار خواهند بود.

فرامرز بابایی، مدیر حج و زیارت استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: ثبت‌نام پیاده روی اربعین از 15 مرداد ماه در سامانه سماح آغاز شده و تا اطلاع ثانوی نیز ادامه دارد.

بابایی با اشاره به اینکه طبق آمار این سامانه تا کنون 3 هزار و 277 نفر از استان زنجان برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: این تعداد در قالب هزار و 295 گروه برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام داده‌اند.

این مسئول در خصوص تعداد ویزاهای صادر شده برای متقاضیان در استان زنجان گفت: تا کنون 900 ویزا به متقاضیان ارائه شده و 300 ویزای دیگر حداکثر طی چند روز آتی تحویل ثبت‌نام کنندگان خواهد شد که در مجموع تا کنون هزار و 200 ویزا برای پیاده‌روی اربعین در استان زنجان صادر شده است.

بابایی تاکید کرد: از 15 آبان پیاده روی در مسیر حرم مطهر ابا عبدالله الحسین آغاز می‌شود و تا 10 آذر ادامه خواهد داشت که متقاضیان برای تعیین مسیر حضور خود هر چه سریعتر به سامانه سماح مراجعه کنند زیرا پایانه‌های تعیین شده تا حد مجاز قادر به پذیرش زائران هستند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: از سوی سازمان حج و زیارت 19 دفتر در سطح استان زنجان جهت ثبت‌نام و صدور ویزا معرفی شده که آدرس و اطلاعات این دفاتر مجاز در سامانه سماح درج شده است.

بابایی با اشاره به اینکه متقاضیان حضور در پیاده‌روی اربعین حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و با دریافت ویزای معتبر در این مراسم شرکت کنند، تصریح کرد: ‌سامانه سماح یک مرکز جامع اطلاعاتی در خصوص حاضرین در این مراسم است که مورد استناد وزارت کشور، سازمان حج و زیارت، نیروی انتظامی، هئیت پزشکی و سایر نهادهای ذی‌ربط است که برای داشتن سفری ایمن، ضروری است متقاضیان در این سامانه مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت:‌ افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند شامل خدمات بیمه‌ای در طول این سفر شده و از خدمات پزشکی و امنیتی برخوردار خواهد بود.

captcha