دستگاه‌های برگزار کننده مسابقات قرآنی یکپارچه عمل کنند
کد خبر: 3539429
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
صفری مطرح کرد:

دستگاه‌های برگزار کننده مسابقات قرآنی یکپارچه عمل کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانو‌ن‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: امیدواریم دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که مسابقات قرآنی برگزار می‌کنند به‌صورت یکپارچه در برگزاری مسابقات عمل کنند تا فرصت‌های پیش‌روی جامعه قرآنی به‌حد مطلوب نزدیک‌تر شود.

به گزارش‌ خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، امروز در نشست خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله استانی که در محل کانون نورالحسین برگزار شد، طیب صفری، مسئول دبیرخانه کانو‌ن‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: قرآن کتاب هدایت و کتاب آسمانی ما مسلمانان کتابی است که همه چیز درآن است.
وی افزود: قرآن کتاب هدایت‌گری است که ما مسلمانان به آن تمسک می‌جوییم و آن موجب خیر دنیا و آخرت است.
صفری تصریح کرد: این کتاب آسمانی هم ظاهری دارد و هم باطنی و ما هم تلاش این داریم که از آن بهره بگیریم و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که علاقمندان را به سمت قرآن بکشانیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برگزاری یازدهمین سال از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، اظهار کرد: اصل برگزاری این مسابقات ایجاد رقابت نیست بلکه هدایت قرآنیان به سمت بهره‌گیری از دریای لایتناهی قرآن است.
صفری عنوان کرد: حُسن این مسابقات شناسایی استعدادهای قرآنی است که می‌توانند هریک ظرفیتی برای پیشبرد اهداف قرآنی در جامعه خود باشند.
شاهد افت در آمار شرکت کنندگان بودیم
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: یازده سال از برگزاری این مسابقات می‌گذرد که سال گذشته مرحله کشوری آن در اصفهان برگزار و امسال مرحله کشوری این جشنواره قرآنی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به استقبال خوب اعضای کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد برای شرکت در این دور از مسابقات مدهامتان، گفت: امسال روند ثبت‌نام در مسابقات تغییر کرد و این ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی انجام گرفت و به این دلیل شاهد افت در آمار شرکت کنندگان بودیم و اطلاع‌رسانی نیز در این خصوص خوب انجام نشد.
صفری اظهار کرد: امسال 560 نفر شرکت کننده در مرحله استانی یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در استان کرمانشاه با یکدیگر به رقابت پرداختند که در دو رده سنی 18 تا 30 سال و رده سنی زیر 18 بودند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: این دور از مسابقات در سه مرحله در استان برگزار می‌شود که دو مرحله آن در روزهای  27 مهرماه و 29 مهرماه برگزار شد و یک مرحله از آن 14 آبان‌ماه سالجاری برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: در تاریخ 27 مهرماه در کانون مسجد نورالمهدی جشنواره زیر 18 سال برگزار و امروز نیز این مسابقات در رشته قرائت، ترتیل، حفظ 10، 20 و کل قرآن در رده سنی 18 تا 30 سال برگزار شد.
صفری تصریح کرد: 2 رشته مفاهیم و نهج‌البلاغه و رشته تفسیر که ویژه روحانیون و ائمه جماعات مساجد است، 14 آبان سالجاری برگزار می‌شود که برگزاری آزمون در رشته مفاهیم و نهج‌البلاغه به‌صورت غیرحضوری و اینترنتی خواهد بود.
استعدادیابی؛ رویکرد مسابقات قرآنی
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: آزمون تفسیر ویژه روحانیون و ائمه جماعات مساجد با آزمون حضوری در تاریخ 14 آبان‌ماه انجام می‌گیرد.
وی افزود: شرایطی فراهم شده که اعضای کانون‌های مساجد در مسابقات شرکت کنند زیرا در طول سال کانون‌ها اقدام به برپایی برنامه‌های آموزشی متفاوت در رشته‌های مختلف قرآنی می‌کنند و این مسئله منجر به ثبت نام در مسابقات خواهد شد.
صفری با ابراز امیدواری یکپارچه‌سازی مسابقات قرآن از جانب دستگاه‌های برگزار کننده، گفت: ارگان‌ها و دستگاه‌هایی که در طول سال اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی می‌کنند باید در این راستا به‌صورت یکپارچه درخصوص برگزاری مسابقات اقدام کنند و این امر در روند رشد برنامه‌های قرآنی موثر است.
وی با ابراز امیدواری به اینکه در مسابقات کشوری مدهامتان نمایندگان کرمانشاه بتوانند به کسب مقام نائل آیند، اظهار کرد: در هر رشته 2 نفر به مسابقات کشوری راه می‌یابند.
وی در پایان تاکید کرد: باید رویکرد برگزاری مسابقات قرآنی استعدادیابی و حرکت قرآنیان به سمت رشد و تعالی باشد.

captcha