ثبت نام 8 هزار و 451 نفر از زائران گیلانی اربعین حسینی
کد خبر: 3540524
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
مدیر حج و زیارت گیلان:

ثبت نام 8 هزار و 451 نفر از زائران گیلانی اربعین حسینی

گروه اجتماعی: فعال از ثبت نام 8 هزار و 451 نفر از زائران گیلانی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و گفت: تا حدود 5 روز قبل از اربعین، سامانه سماح فعال است.

حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از ثبت نام 8 هزار و 451 نفر از زائران گیلانی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و اظهار کرد: تاکنون برای 3 هزار و 223 نفر از آنها روادید صادر شده است.

وی از زائران اربعین حسینی استان خواست تا برای تهیه روادید، مراقب سوء استفاده سودجویان باشند و افزود: این روزها برخی سودجویان از ارادت مردم ولایتمدار گیلان به اهل بیت سوء استفاده می کنند و با اخذ مبالغ بالاتر، وعده تهیه روادید می دهند.

مدیر حج و زیارت گیلان از زائران خواست با توجه به بازگشایی دفتر کنسولگری موقت عراق در رشت و دریافت روادید به سهولت در استان، در سامانه سماح ثبت نام کرده و مدارک خود را به دفاتر زیارتی مجاز تحویل دهند.

فعال متذکر شد: براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین مستقر در وزارت کشور، تنها افرادی می توانند روادید اربعین حسینی کربلای معلی را دریافت کرده و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ثبت نام کنند.

وی گفت: درخصوص مهلت ثبت نام در سامانه سماح خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روز اربعین 20 صفر است به صورت تقریبی تا حدود 5 روز قبل از اربعین، سامانه سماح فعال است، البته تا زمانی که سفارت و کنسولگری های عراق و دفاتر موقت کنسولی، روادید صادر کنند این سامانه فعال خواهد بود.

captcha