راه‌اندازی مجمع خیرین نخبه‌پرور در فارس
کد خبر: 3540978
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
شریف مطرح كرد:

راه‌اندازی مجمع خیرین نخبه‌پرور در فارس

گروه اجتماعی:‌ رئیس بنیاد ملی نخبگان استان فارس راه‌اندازی مجمع خیریان نخبه‌پرور در فارس را یكی از برنامه‌های این بنیاد عنوان كرد كه طی آن حمایت خیرین برای رشد استعدادهای نخبه،‌ معطوف و مصرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حبیب شریف، رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس عصر دیروز، 4 آبان در جلسه شورای اداری این استان، راه‌اندازی مجمع خیریان نخبه‌پرور در فارس را یكی از برنامه‌های این بنیاد عنوان كرد كه طی آن حمایت خیرین برای رشد استعدادهای نخبه،‌ معطوف و مصرف خواهد شد و گفت: طرح ترویج اتاق فكر در دستگاه‌های اجرایی استان نیز از دیگر برنامه‌های این بنیاد است.
وی همچنین از تدوین و امضاء تفاهم‌نامه‌ای بین این بنیاد، بهزیستی و استانداری فارس خبر داد كه طی آن دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی در این استان، در قالب طرح‌های استعدادیابی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند.
شریف در ادامه سخنان خود ضمن تشریح چگونگی شكل‌گیری و اهداف تشكیل بنیاد ملی نخبگان به دستور مقام معظم رهبری، فارس را در ایجاد این بنیاد، پیشتاز كشور دانست.
وی حمایت‌های متنوع، اعطای جایزه تجاری سازی، حمایت از رویدادهای كارآفرینی و حمایت از طرح‌های ١٤گانه استانی كه به تجاری‌سازی برسند را از مه‌مترین برنامه‌های این بنیاد ذكر كرد و افزود: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای ارزیابی، هدایت، جذب، حفظ و به‌كارگیری نیروهای نخبه و... از اهداف تشكیل این بنیاد در استان فارس بوده است.
شریف با اشاره به عضویت چهره‌های علمی و مدیریتی شاخص استان فارس در شورای‌عالی این بنیاد در فارس اشاره و اضافه كرد: رؤسای دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشكی شیراز، ریاست مركز علوم منطقه‌ای، ریاست پارك علم و فناوری استان و معاونت توسعه منابع انسانی استانداری فارس از اعضای این شورا هستند.
رئیس سازمان بنیاد علمی نخبگان استان فارس در تعریف نخبه، گفت: نخبه فردی است كه صاحب استعداد برتر بوده و در عین‌حال توان تاثیرگذاری را در حوزه‌ای تخصصی داشته باشد.
شریف در رابطه با حمایت و ارائه تسهیلات به نخبگان از سوی این بنیاد نیز گفت: اعطای جایزه تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر، شناسایی و پشتیبانی دانش آموختگان برتر آموزشی، شناسایی و پشتیبانی از اختراعات برگزیده جشنواره‌ها، شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان علمی، حوزوی، هنری و ادبی و ... از فعالیت‌های حمایتی این بنیاد است.
وی همچنین استقرار نظام شناسایی و هدایت استعدادهای برتر با روش‌های مربی محور در قالب طرح ملی شهاب را از مهمترین اقدامات بنیاد نخبگان استان فارس برشمرد و شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی از دوره ابتدایی تا متوسطه و ایجاد ساز و كار مناسب برای بالندگی افراد شناسایی شده را از مهمترین اهداف اجرای طرح ملی شهاب عنوان كرد.
captcha