رجوع مردم برای ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین بسیار چشمگیر بوده است
کد خبر: 3541327
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
صاحبی:

رجوع مردم برای ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین بسیار چشمگیر بوده است

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: حذف دلار از مراحل صدور ویزا یکی از اقدامات مهم در سال جاری است و رجوع مردم به سامانه سماح برای ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین بسیار چشمگیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام روح‌الله صاحبی، مدیر حج و زیارت استان کرمان دیروز پنج‌شنبه، 6 آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان حج و زیارت تنها کار نظارت بر اعزام زائران را بر عهده دارد، گفت: اعزام بر عهده یک شرکت به نام شمسا است.
وی بیان کرد: موضوع تاخیر پرواز ایران ایر را هم پیگیری کردیم و آنان قول مساعد دادند تا تکرار نشود و اگر مشکلاتی برای سفر زائران ایجاد شود آن بخشی که مشکل را ایجاد کرده ملزم به پرداخت خسارت به زائران است.
حجت‌الاسلام صاحبی ادامه داد: تاکنون 21 هزار و 500 نفر در استان کرمان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و حدود 20 روز تا پایان ثبت‌نام باقیمانده است که نسبت به سال گذشته رشد قابل چشمگیری داشته‌ایم به‌طوری که در سال گذشته تا پایان روز ثبت‌نام 23 هزار نفر ثبت‌نام کردند.
مدیر حج و زیارت استان کرمان اضافه کرد: با مستقر شدن هیأت کنسولگری در این چند روز تاکنون برای 5 هزار نفر صدور ویزا انجام شده و لازم است تا دفاتر مدارک زائران را هر چه زودتر برای صدور ویزا ارائه کنند.
حجت‌الاسلام صاحبی با بیان اینکه شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان بیشترین ثبت‌نامی را برای پیاده‌روی اربعین داشته‌اند، اظهارکرد: حذف دلار از مراحل صدور ویزا یکی از اقدامات مهم در سال جاری است و رجوع مردم به سامانه سماح برای ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین بسیار چشمگیر بوده است.
وی تصریح کرد: اگر هر فردی خارج از سامانه سماح اقدام به ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین کند بداند که تنها سودجویی است و سامانه سماح تنها کانال رسمی ثبت‌نام است.
مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: 115 دفتر زیارتی کار اخذ مدارک از متقاضیان را بر عهده دارند که علاوه بر این تعداد 30 نمایندگی هم در استان این کار را انجام می‌دهند.
حجت‌الاسلام صاحبی افزود: نخستین پرواز از شهرستان برای عتبات عالیات هفته پیش در رفسنجان انجام شد و این یک حرکت خوب برای رفاه زائران است.
وی با تشریح اقدامات شرکت شمسا در اعزام زائران اظهارکرد: شمسا تا سقف 250 میلیون تومان هر زائر را بیمه می‌کند و همچنین پیگیر حقوق قضائی و مسائل پزشکی آنان در سفر است.
حجت‌الاسلام صاحبی تأکید کرد: ایران تنها کشوری بود که به‌طور جدی پیگیری امور شهیدان فاجعه منا را در برنامه خود داشته و دارد و تمام مسؤولان در این موضوع پیگیری کردند.
captcha