زائرانی که ویزای خود را از سماح دریافت نکرده‌اند به این سامانه مراجعه کنند
کد خبر: 3541826
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
اطلاعیه سازمان حج و زیارت؛

زائرانی که ویزای خود را از سماح دریافت نکرده‌اند به این سامانه مراجعه کنند

گروه جامعه: سازمان حج و زیارت اعلام کرد: زائران اربعین که ویزای خود را خارج از سامانه سماح دریافت کرده‌اند باید بدون برای بیمه و بیمه خدمات درمانی اطلاعات خود را در سامانه سماح درج ‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اینکه طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین تمامی زائرینی که قصد شرکت در مراسم اربعین سال‌جاری را دارند می‌بایست در سامانه سماح ثبت نام کنند، به اطلاع می‌رساند این قابلیت هم اکنون در سامانه سماح فراهم شده‌‌است تا حتی زائرینی هم که روادید خود را خارج از سامانه سماح دریافت کرده‌اند، بدون پرداخت حق‌الزحمه کارگزاری (مبلغ 100.000ریال) بتوانند اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام کنند.

بدیهی است با توجه به اینکه طبق نظر ستاد مرکزی اربعین بیمه و خدمات درمانی الزامی است این دسته از زائرین با ثبت‌نام در سامانه باید هزینه بیمه و خدمات درمانی (248.000ریال) را پرداخت کنند.

همچنین چنانچه ثبت نام زائر توسط دفتر زیارتی انجام شود مبلغ 20.000 ریال نیز به عنوان حق الزحمه ثبت نام به حساب کارگزار بر مبلغ فوق افزوده و واریز خواهدشد.

لازم به ذکر است: در سامانه سماح به صورت پیش فرض برای همه ثبت نام کنندگان تیک اخذ روادید درج شده است لیکن چناچه زائر تقاضای روادید نداشته باشد می‌تواند تیک گزینه اخذ روادید را بردارد.

زائرانی که تاکنون در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده‌اند باید هرچه زودتر ثبت‌نام خود را انجام و اقدامات مربوط به دریافت ویزا را انجام دهند و آخرین مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح هشت روز مانده به اربعین اعلام شده است.

captcha