صدور بالغ بر 6 هزار روادید برای زائران گیلانی اربعین/ شرایط دریافت روادید خارج از سماح
کد خبر: 3542022
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
فعال اعلام کرد:

صدور بالغ بر 6 هزار روادید برای زائران گیلانی اربعین/ شرایط دریافت روادید خارج از سماح

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت گیلان گفت: تاکنون 11 هزار نفر زائر گیلانی برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) در سایت سماح ثبت‌ نام کرده‌اند و بالغ بر 6 هزار روادید در رشت صادر شده است.

حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به ثبت ‌نام زائران کاروان بزرگ اربعین حسینی(ع) در گیلان، اظهار کرد: تاکنون 11 هزار نفر زائر گیلانی برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) در سایت سماح ثبت‌ نام کرده‌اند و بالغ بر 6 هزار روادید در رشت صادر شده است.

وی با تاکید بر مصوبه ستاد مرکزی اربعین مبنی بر اینکه تمامی زائرینی که قصد شرکت در مراسم اربعین سالجاری را دارند می بایست در سامانه سماح ثبت نام کنند، افزود: این قابلیت هم اکنون در سامانه سماح فراهم گردیده است تا حتی زائرینی هم که روادید خود را خارج از سامانه سماح دریافت نموده اند، بدون پرداخت حق‌الزحمه کارگزاری(مبلغ 100 هزار ریال) بتوانند اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام کنند.

فعال اضافه کرد: با توجه به اینکه طبق نظر ستاد مرکزی اربعین بیمه و خدمات درمانی الزامی می باشد، این دسته از زائرین با ثبت نام در سامانه می بایست هزینه بیمه و خدمات درمانی معادل 248 هزار ریال را پرداخت نمایند. همچنین چنانچه ثبت نام زائر توسط دفتر زیارتی انجام شود مبلغ 20 هزار ریال نیز به عنوان حق الزحمه ثبت نام به حساب کارگزار بر مبلغ فوق افزوده و واریز خواهد شد.

captcha