امام جمعه جدید اهل سنت بیجار معرفی شد
کد خبر: 3543545
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

امام جمعه جدید اهل سنت بیجار معرفی شد

گروه اجتماعی: ماموستا «عبدالسلام محمدی» در آیینی با حضور مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، امام جمعه اهل سنت بیجار، فرماندار و جمعی از مدیران امور فرهنگی و مذهبی این شهرستان دیروز، 14 آبان‌ماه به‌عنوان امام جمعه جدید اهل سنت بیجار معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام حسن منتظری، مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در آیین معرفی امام جمعه اهل سنت بیجار اظهار کرد: نماز جمعه خاستگاه وحدت، همبستگی و انسجام امت مسلمان بوده و این وحدت هر چه مستحکم تر در قالب نماز جمعه نمایان می‌شود.
وی به جایگاه و اهمیت بالای نماز جمعه در اسلام و نقش آن درتنویر افکار عمومی جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: در کشورهایی مانند عربستان، خطبه ها نماز جمعه دیکته شده است امام جمعه یک گوینده است که آن را برای مردم بازگو می‌کند.
مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اعلام کرد: نماز جمعه جوانان برای سازندگی اخلاقی و بصیرت‌افزایی سوق می‌دهد و نیازهای بیداری و آگاه‌سازی خود را با اطمینان کامل ازتربیون نماز جمعه دریافت می‌کنند.
بیژن زندیه، فرماندار شهرستان بیجار در این مراسم بیان کرد: وحدت بین جامعه بسیار عالی و دشمن شکن بوده و وحدت میان برادران اهل تشیع و سنت شهرستان بیجار یک موفقیت بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به اینکه آگاهی و بیداری برادران اهل سنت و تشیع بیجار را یک جامعه نمونه کامل بصیرت دینی، سیاسی و آگاه‌سازی تبدیل کرده است، عنوان کرد: دشمنان روی اختلاف و تفرقه میان مسلمانان حساب ویژه باز کرده و برای این موضوع هزینه های زیادی انجام داده اند.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست ضمن تقدیر از زحمات ماموستا معروف خالدی، ماموستا عبدالاسلام محمدی به عنوان امام جمعه اهل تسنن بیجار معرفی شد.
captcha