24 هزار زائر از استان مرکزی در پیاده‌روی اربعین حضور دارند
کد خبر: 3547346
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

24 هزار زائر از استان مرکزی در پیاده‌روی اربعین حضور دارند

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی از ثبت‌نام و شرکت 24 هزار زائر از استان در پیاده‌روی اربعین سال 95 خبر داد.

خلیل دل‌پاک مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: امسال از استان مرکزی تعداد 24 هزار نفر در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند که حدود 40 درصد جمعیت زائرین خانم‌ها هستند.
وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در پیاده روی اربعین تا روز چهارشنبه، 26 آبان‌ماه فرصت داشتند با مراجعه به سایت سماح به نشانی الکترونیکی https://samah.haj.ir/ ثبت نام خود را تکمیل کنند که خوشبختانه امسال گزارش هیچگونه مشکلی از روند ثبت‌نام الکترونیکی نداشتیم.
مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی تصریح کرد: سایر علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در پیاده‌روی اربعین که نمی‌توانستند به صورت الکترونیکی ثبت‌نام خود را تکمیل کنند می‌توانستند با مراجعه به 37 باب دفتر ثابت که در سطح استان برای آنان در نظر گرفته بودیم  ثبت‌نام و در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.
دل‌پاک در پایان بیان کرد: اداره‌کل حج و زیارت استان امسال هیچگونه موکبی در سطح استان نداشت و تنها موکب این اداره در مرز مهران با نام شهدای منا است که با توجه به کمبود امکانات و مشکلات زائران در مرز مهران در حال خدمت رسانی هم به زائران که قصد برگشت از این مرز را دارند و هم افرادی که منتظر باز شدن این مرز برای شرکت در پیاده‌روی هستند می‌باشد.
captcha