عضویت بیش از 46 هزار نفر از مردم بیجار در تشکل‌های بسیجی
کد خبر: 3548884
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

عضویت بیش از 46 هزار نفر از مردم بیجار در تشکل‌های بسیجی

گروه سیاسی: فرمانده سپاه بیجار در تجمع بزرگ بسیجیان در حسینیه این شهر گفت: در حال حاضر بیش از 46 هزار نفر از مردم شهرستان بیجار در تشکل‌های مختلف بسیج فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت‌المقدس از بیجار، حسن عسکری، فرمانده سپاه بیجار در تجمع بزرگ بسیجیان بیجاردیروز، پنجم آذرماه که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج تشکل فراگیر مردمی است که موجب بیمه شدن انقلاب در برابر گزند دشمنان است.

وی افزود: بیش از 46 هزار نفر از مردم شهرستان بیجار عضو تشکل‌های مختلف بسیج هستند که 21 هزار و 937 نفر آنها عادی،22 هزار و 183 نفر فعال و 2 هزار پنج نفر آنها بسیج کادر هستند.

فرمانده سپاه بیجار با تأکید بر اینکه نقش بسیج در دوران‌های مختلف انقلاب بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: الگو گرفتن کشورهای محور مقاومت از تشکل بسیج یکی از افتخارات این نهاد مردمی و مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج بیجار در سال 94، از اعطای یک میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان توسط بسیج سازندگی سپاه بیجار خبر داد.

عسکری با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی شاه کلید قفل زنگارزده اقتصاد وابسته است، اعلام کرد: با اعطای تسهیلات به متقاضیان و نظارت‌های مستقیمی که صورت گرفته برای 47 نفر در زمینه‌های فرش بافی، پرورش دام سبک و پرورش زنبور عسل اشتغالزایی صورت گرفته است.

فرمانده سپاه بیجار از انجام 90 پروژه محرومیت‌زدایی در زمینه‌های کمک به احداث مسجد، خانه عالم، سرویس بهداشتی مساجد، جاده روستایی و آبرسانی در طی سال گذشته توسط بسیج سازندگی در روستاهای شهرستان بیجار خبر داد.

وی بیان کرد: سرکشی از بیماران صعب العلاج ،سرکشی از زنان بی سرپرست ،اهدای هدیه به ایتام و تحویل سبد کالا به 100 خانواده نیازمند از دیگر اقدامات مهم بسیج بیجار در سال گذشته است.

عسکری تصریح کرد: برپایی بیمارستان صحرایی با همکاری بیمارستان شهید محلاتی تبریز در بخش کرانی و اففتاح طرح شهید شوشتری به محوریت 39 روستای محروم و کم برخوردار از دیگر اقدامات مهم بسیج در طی سال جاری است.

فرمانده سپاه بیجار در ادامه از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت یادوراه شهدا، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری یادواره شهدای ابروی محله، برگزاری برنامه دیدار چهره به چهره و جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و ده عنوان برنامه دیگر در سطح شهرستان خبر داد.

عسکری در پایان با تأکید بر اینکه حضور بسیج در هر برهه از زمان موجب خنثی شدن دسیسه های دشمنان علیه انقلاب شده است، یادآور شد: امروز بسیجیان بیجار با تجمع در این مکان یک بار دیگر با ولایت فقیه و شهیدان تجدید پیمان می کنند که تا آخرین لحظه از ارزش های انقلاب و نظام پایداری کنند.

captcha