كار گروهی دستگاه‌های اجرایی جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی الگوبرداری شود
کد خبر: 3549489
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
رستمی:

كار گروهی دستگاه‌های اجرایی جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی الگوبرداری شود

گروه اجتماعی: معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با اشاره به همكاری دستگاه‌های اجرایی این استان در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، خواستار الگوبرداری از این كار جهت معرفی ظرفیت‌های این استان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، هفتمین جلسه كمیته تاریخی ـ فرهنگی كارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، 7 آذرماه با ریاست معاونت گردشگری و امور زائران استانداری فارس و با دبیری اداره‌كل میراث فرهنگی فارس برگزار شد.
شاپور رستمی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در این نشست ضمن قدردانی از مردم غیور و ولایت مدار استان فارس جهت حضور پرشور در مراسم عزاداری و پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان به هماهنگی همه جانبه‌ دستگاه‌های اجرایی فارس در ارائه خدمات مطلوب به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی اشاره كرد.
وی خواستار  الگوبرداری از این حركت شایسته و كار گروهی در راستای معرفی استان فارس و همچنین شخصیت حضرت احمدبن موسی(ع) به مخاطبان داخلی و خارجی شد.
بنا بر این گزارش، در این نشست ضمن تأکید بر ارتقای سطح آگاهی عوامل تأثیرگذار در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی توسعه گردشگری استان، پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی با مفاهیم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آثار تاریخی استان جهت مدیران و کارشناسان عضو شورای اداری استان و فرمانداران شهرستان‌های استان جهت طرح و تصویب در جلسه کارگروه گردشگری استان مطرح شد.
 همچنین به منظور تحرک بخشی بیشتر در حوزه گردشگری درون استانی به عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی مطرح شده در سند جامع توسعه گردشگری استان فارس، با هدف ایجاد رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های استان و تحقق اهداف کلان اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری، پیشنهاد  شد تا نسبت به برگزاری تورهای آشناسازی با جاذبه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌های استان جهت فعالان گردشگری شامل مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، اساتید دانشگاه و اصحاب رسانه در حوزه گردشگری بر اساس تقویم مدون و با همکاری بخش دولتی و خصوصی شهرستان‌های استان اقدام شود.
captcha