لزوم نهادینه کردن رعایت حق الناس و حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 3559943
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

لزوم نهادینه کردن رعایت حق الناس و حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی حق‌الناس و حقوق شهروندی را مطالب مرتبط با یکدیگر دانست و بیان داشت: در ادارات و نهادها باید این مقوله به بهترین شکل نهادینه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، علیرضا رادفر معاون سیاسی و اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی روز گذشته 15 دی ماه در نخستین جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حریم امنیت عمومی که در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی به دنبال گرفتن مچ متخلفان نیست بلکه درصدد احقاق حقوق است.
وی با ااشاره به اینکه  در تعالیم دینی همچنین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق و حقوق شهروندان به صورت جدی مورد تاکید است، گفت: عمل به مصوبات ستاد عفاف و حجاب  امری لازم و ضروری است.
معاون سیاسی و اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: رئیس دولت در این زمینه و احیای حقوق شهروندی به احاد مردم قول داده بود که هر سازمان به سهم خود باید برای تحقق این مسئله گام بردارد.
وی بر لزوم تلاش برای نهادینه کردن ارزش های اسلامی تاکید کرد و گفت: هنگام صحبت درباره حجاب و عفاف نباید همه توجه و تمرکز به سمت بانوان باشد.
رادفر بر لزوم شکل گرفتن تعامل و همکاری هر چه بیشتر بین آحاد مردم و مدیران تاکید کرد و اظهار داشت: در این صورت برای جلب رضایت عمومی گام برداشته خواهد شد.
جانشین قائم مقام وزیر کشور در بازرسی های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی نیز در این جلسه  اظهار کرد: توسعه دولت الکترونیک راهی موثر برای کاهش نارضایتی عمومی است چون مانع گسترش گلوگاه فساد خواهد شد.
وی از اختصاص سالن ورزشی ویژه برای بانوان قدردانی کرد و گفت: شهرداران و استانداران باید به این مسئله بها دهند چون در غیر این صورت برخی به تبرج روی خواهند آورد.
ملازاده فعال کردن دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه و هر سازمان را اقدامی قابل تقدیر دانست و افزود: این دفاتر می توانند به هر سازمان برای انجام وظایف ذاتی کمک کنند.
جانشین قائم مقام وزیر کشور پیگیری و ابلاغ دستورالعمل موجود در این زمینه به فرمانداران، نهادها و ... را مورد توجه قرار داد و این سری اقدامات را قابل تقدیر دانست.
وی بر لزوم رعایت شئون اداری، عدم استفاده از منشی زن، جلوگیری از اختلاط کارکنان و  تعامل با کارشناسان ستاد امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار داد.
ملازاده نظارت هر چه بیشتر بر خوابگاه‌های دانشجویی و همراهی اساتید دانشگاهی برای نهادینه شدن هنجارها را خواستار شد و بیان داشت: برای پررنگ کردن ارزش ها لازم است که از ظرفیت صدا و سیما، آموزش و پرورش و ... استفاده شود.
جانشین قائم مقام وزیر کشور در بازرسی های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی با بیان اینکه برای کاهش آسیب اجتماعی لازم است که جدی تلاش شود، خاطرنشان کرد: طلاق، اعتیاد، نزاع، تصادف و ... از جمله مسائلی هستند که گریبانگیر جامعه ما هستند.
ملازاده اضافه کرد: ادارات آذربایجان غربی در عمل به موارد مربوط به ستاد صیانت از حقوق شهروندی همچنین عفاف و حجاب شرایط مطلوبی دارند.
وی ادامه داد: اما در این ارتباط برخی ادارات ضعیف بودند که باید برای بهبود بخشیدن به وضعیت به صورت جدی تلاش کنند.
در این جلسه مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از اقدامات استان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و حریم امنیت عمومی گفت: خوشبختانه بر اساس ارزیابی های انجام شده  آذربایجان غربی در حوزه رعایت حقوق شهروندی جزو 5 استان برتز کشور و در حوزه  عفاف و حجاب نیز جزو 3 استان برتر کشور قرار گرفته است.
عطا پور همچنین با تقدیر از همکاری رسانه ها گفت: خوشبختانه مسائل مطرح شده در رسانه ها در حوزه حقوق شهروندی با دقت نظر مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز پیگیری و به سرانجام می رسد.
در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی استان گزارشی از اقدامات خور در حوزه حقوق شهروندی ارائه کردند . همچنین در پایان این همایش از فرمانداران و دستگاه های برتر استان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و حریم امنیت عمومی آذربایجان غربی تجلیل شد.
captcha