برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ از مهمترین نقاط قوت آذربایجان غربی
کد خبر: 3583144
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ از مهمترین نقاط قوت آذربایجان غربی

مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی آذربایحان‌غربی برگزاری جلسات شورای فرهنگ قرآنی را از نقاط قوت استان در حوزه فعالیت های قرآنی دانست و گفت: در اکثر شهرستان‌های استان این جلسات برگزار شده و در ارومیه با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری اولین نشست هماهنگی مشاوران قرآنی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: از طریق مشاورین قرآنی دستگاه‌های اجرایی پیگیر فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های اجرایی هستیم.
وی ایجاد معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گامی موثر در حوزه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد و گفت: به برکت گسترش فعالیت‌های قرآنی و افزایش ظرفیت‌های قرآنی از جمله برگزیده شدن نفرات برگزیده در مسابقات بین‌المللی قرآن از سطح استان موجب شده است که دستگاه‌های اجرایی توجه خاصی را به فعالیت‌های قرآنی داشته باشند.
حجت‌الاسلام کریمی افزود: جمع خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان در مرکز استان و شهرستان‌ها، برگزاری هفته قرآن وعترت، ریشه کنی بی‌سوادی قرآنی ( آشنایی با موانع رموز تفسیر قرآن) و توانمندسازی مدیران قرآن و عترت با برگزاری آزمون‌های مختلف را از جمله اقدامات انجام شده در سال 95 بیان کرد.
وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در ارزیابی صورت گرفته در کشور مقام چهارم استان‌ها را کسب کرده است، گفت: چنانچه اعتبارات لازم را در اختیار داشته باشیم می‌توانیم کارهای وسیع‌تری را در حوزه فعالیت‌های قرآنی انجام دهیم؛ چراکه استان از ظرفیت و پتانسیل بالاتری برخوردار است.
مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی برگزاری جلسات شورای فرهنگ قرآنی را از دیگر فعالیت‌های موثر در حوزه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد و گفت: در اکثر شهرستان‌های استان جلسات برگزار شده و در مرکز استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

captcha