طرح آرامش بهاری در پنج بقعه و امامزاده سطح شهرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3585353
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴

طرح آرامش بهاری در پنج بقعه و امامزاده سطح شهرستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: رئیس اوقاف و امورخیریه بیجار به برگزاری طرح آرامش بهاری در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: امسال هم در ایام نوروز این طرح در پنج بقعه متبرکه و امام زاده سطح شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی مرادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: ملی شدن صنعت نفت باعث شد که زمینه استقلال ملت ایران و حفاظت از سرمایه های ملی برای استفاده مردم این کشور مهیا شود.

وی با بیان اینکه کلیه درآمدهای حاصله از محل نیات واقفین برای مردم این شهرستان هزینه می‌شود، افزود: امسال از درآمد موقوفات بیش از 300 میلیون تومان برای کمک به نیازمندان، دانش‌آموزان بی‌بضاعت ، بیماران و ... استفاده شده است که این کمک‌ها در سطح روستاها و شهرهای این شهرستان انجام شده است.

حجت‌الاسلام مرادی برنامه‌های فرهنگی را جزئی از فعالیت اداره اوقاف دانست و بیان کرد: بخشی از کارهای فرهنگی این اداره بحث فعالیت در بقاع متبرکه است که امسال در نظر داریم برای ایام نوروز مانند سال های گذشته در این بقاع و امام زاده ها فعالیت فرهنگی خود را ادامه دهیم.

رئیس اوقاف و امورخیریه بیجار به برگزاری طرح آرامش بهاری در سال‌های گذشته اشاره و بیان کرد: امسال هم در ایام نوروز این طرح در پنج بقعه متبرکه و امام زاده سطح شهرستان برگزار میشود.

وی عنوان کرد: سال گذشته طرح آرامش بهاری در سه بقعه آیت الله فاضل گروسی، امام زاده حمزه عرب و امام زاده عبدالله پیرتاج برگزار شد و بیش از 5000 نفر در این طرح و زیارت بقاع متبرکه شرکت داشتند و امسال در ادامه انجام این طرح امام زاده فاضل روستای قمچقای و امام زاده عقیل شهر یاسوکند هم اضافه شده است.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از اولین روز نوروز تا 14 فروردین برگزار خواهد شد، اعلام کرد: این طرح بخش های مختلفی اعم از خیمه مشاوره، خیمه سوالات شرعی و مذهبی، خیمه کودکان و ... دارد و 12 نفر از روحانیون به عنوان مبلغ در این طرح فعالیت دارند.

رئیس اوقاف و امورخیریه بیجار از برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآنی در اواخر اردیبهشت ماه سال 96 خبر داد و از تمام شهروندانی که علاقمند به شرکت در این مسابقات هستند دعوت کرد که در این دوره هم شرکت فعال داشته باشند.

وی افزود: مسابقات قرآنی که توسط اوقاف برگزار می شود از معتبرترین مسابقات سطح کشور و حتی بین الملل است و این دوره از مسابقات در سه رشته حفظ ، قرائت و ترتیل برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مرادی در پایان به ثبت و صدور سند برای بیش از 5 هزار هکتار از اراضی موقوفات در سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: ثبت موقوفات و اراضی موقوفه در راستای اجرای نیات واقفین و بهره مندی مردم از محل این نیات، کمک شایانی به اوقاف خواهد کرد.

captcha