اجرای فعالیت قرآنی در مساجد اشاعه ارزش‌های دینی را به‌دنبال دارد
کد خبر: 3590467
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

اجرای فعالیت قرآنی در مساجد اشاعه ارزش‌های دینی را به‌دنبال دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: فعالیت‌های قرآنی در مساجد زمینه‌ساز رشد ارزش‌های اسلامی و تقویت بنیه اعتقادی مردم و بالاخص جوانان است.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: مساجد به‌عنوان پایگاه های دین و اندیشه شناخته شده اند و افراد در مساجد می توانند بنیه دینی و اعتقادی خود را افزایش دهند.

وی افزود: باید از امکانات موجود فرهنگی در جهت گسترش فضاهای معنوی بخصوص مساجد استفاده شود تا مساجد که سنگر بصیرت و معرفت هستند به حد اعلا برسند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا بیان کرد: قرآن و معارف اهل بیت(ع) تنها اختصاص به گروه و فرقه خاصی نداشته و برای همه مردم جهان نازل شده است بنابراین توسعه فعالیت‌های قرآنی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه روحیه دین‌مداری خوبی در شهرستان بیجار حاکم است و کلاس‌های مختلف آموزش قرآن کریم با شور و شوق خاصی در مؤسسات قرآنی این شهرستان در حال برگزاری است و باید سعی شود تا این روند بیش از پیش ادامه داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با اشاره به اینکه قرآن عامل اصلی هدایت و تربیت‌کننده افراد و جوامع بشری به‌سوی کمال و نیل به ارزش‌های انسانی و اخلاقی است، عنوان کرد: کودکان ما باید از سنین کودکی با قرآن و آموزه‌های ارزشمند دین اسلام آشنا شوند.

وی با تأکید بر لزوم تدبر در آیات قرآن بیان کرد: قرآن کریم کتاب هستی و برنامه هدایت است به همین جهت انس جوانان با قرآن کریم موجب دفع تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار با اشاره به اینکه باید پدران و مادران، فرزندان خود را با قرآن آشنا کنند، یادآور شد: مدرسه و آموزش و پرورش نیز در این راستا نقش بسیار مهم و اساسی در این زمینه برعهده دارند.

captcha