ماه رمضان، ماه خودسازی معنوی انسان‌هاست
کد خبر: 3603841
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

ماه رمضان، ماه خودسازی معنوی انسان‌هاست

گروه اجتماعی: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سروآباد گفت: در ماه رمضان به‌گونه‌اى خودسازى کنیم که در پایان تأثیر و فواید آن در روح و جانمان باقى بماند و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد.

حجت‌الاسلام ورمقانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سروآباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، طی سخنانی درباره فضیلت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین ماه در میان ماه‌هاى سال برترین است و قرآن کریم مى‌فرماید: ماهى است که قرآن براى هدایت انسان‌ها در آن نازل شده است.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه خودسازی و کمک به محرومان و دستگیری ناتوانان و مبارزه با ظالمان است، افزود: اگر کسی در این ماه بخشیده شود سعادتمند می شود و این ماه فرصت خوبی برای آگاه‌سازی مردم در خصوص مسائل دینی است.

حجت‌الاسلام ورمقانی عنوان کرد: پیامبر(ص) در حدیثی درباره ماه رمضان مى‌فرماید: اى مردم ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روى آورد، نفس‌هاى شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادات، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است و بهترین ساعاتى است که خداوند به بندگانش نظر رحمت مى‌کند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سروآباد اعلام کرد: در ماه رمضان خداوند متعال توفیق روزه‌دارى را به بندگانش داده است باید هواى نفس خود را مهار کنند و موانع رشد را یکى پس از دیگرى بردارند و خود را سرگرم لذت‌ها و شهوات جسمی نکنند.

وی بیان کرد: یکى از اعمالى که در این راستا مؤثر و مفید بوده، روزه دارى است، قرآن کریم مى‌فرماید: اى افرادى که ایمان آورده‌اید روزه بر شما نوشته شد، همان گونه که بر پیشینیان از شما نوشته شده، تا پرهیزگار شوید.

حجت‌الاسلام ورمقانی یادآور شد: امیدواریم در این ماه به گونه‌اى خودسازى کنیم، که با تمام شدن ماه مبارک تأثیر و فواید آن در روح و جانمان باقى بماند و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد.

captcha