برگزاری جشن گلریزان در سنندج
کد خبر: 3607549
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

برگزاری جشن گلریزان در سنندج

گروه اجتماعی: جشن گلریزان در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان، شامگاه چهارشنبه،17 خردادماه با حضور مسئولان استانی و خیران در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان، شامگاه چهارشنبه،17 خردادماه در جشن گلریزان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آزادی شرط اول برای انسان است و کرامت انسان با آزادی وی بیان می‌شود.

وی افزود: همه انسان ها باید برای آزادی تلاش کنند که آزادی در وهله اول، آزادی از قید و بند هوای نفس و شیطان و دشمنان است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه در دین اسلام انسان به تلاش و فعالیت تشویق شده است، عنوان کرد: برترین فایده ثروت آن است که انسان می‌تواند از آن برای یک زندگی ابدی استفاده کند و مردم بنا به فرموده قرآن به سبقت گرفتن در کار خیر و نیکی تشویق شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: خوشبختانه مردم استان کردستان نسبت به سایر مناطق کردنشین در کشورهای دیگر در امنیت کامل به سر می‌برند و این به دلیل است که در ایران همگی یکی هستیم و مسلمانیم و اقلیت در بین مسلمانان معنا ندارد.

وی عنوان کرد: ملت و دولت ما با عنایت خداوند مهربان با هم متحدند و همگی به خداوند یگانه اعتقاد دارند.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: این نظام مقتدرانه امروز در برابر تروریست‌ها مقاومت کرد و همگی آنها را به هلاکت رساند و مطمئنا این افراد همگی نوکر آمریکا و اسرائیل هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: ان شاالله بتوانیم طرح‌هایی را که طی این مدت برنامه ریزی کرده‌ایم اجرا کنیم و همه زندانیان جرایم غیرعمد را به آغوش خانواده هایشان برگردانیم.

استاندار کردستان هم گفت: عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند که جرمی به وقوع بپیوندد که کاملا غیرعمد بوده است و قانون عادلانه‌ای وجود دارد که هر کس متوجه خسارتی شد باید خسارتش را بگیرد.

عبدالمحمد زاهدی افزود: البته اگر در این دنیا کسی دیه خودش را ببخشد قطعا عزت دنیا و آخرت نصیبش می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر مسئولیت فردی ما یک مسئولیت اجتماعی در قبال هم نوع خود داریم و این دست توانای مردم عزیز است که می‌تواند این افراد را به دامان خانواده‌هایشان برگرداند.

استاندار کردستان یادآور شد: کسانی که به صورت غیرعمد گرفتار شده‌اند در اولویت قرار دارند که با کمک یک فرد یک خانواده از آسیب اجتماعی نجات یابد.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم از طرف مدیران، خیران، کسبه و مردم کمک‌های زیادی به زندانیان شد که تعدادی از زندانیان استان از زندان آزاد شدند.

captcha