بهره‌وری و رشد فعالیت‌ها در دستگاه‌های اجرایی افزایش پیدا کند/ برگزاری جشنواره شهید رجایی
کد خبر: 3622197
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

بهره‌وری و رشد فعالیت‌ها در دستگاه‌های اجرایی افزایش پیدا کند/ برگزاری جشنواره شهید رجایی

گروه اجتماعی: استاندار اصفهان گفت: برگزاری جشنواره شهید رجائی و فرآیند ارزیابی عملکرد و انتخاب دستگاه‌های برتر اجرائی باید به افزایش بهره‌وری در دستگاه‌ها و افزایش کمی و کیفی فعالیت‌ها منجر شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به‌نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان که پیرامون فرآیند ارزیابی عملکرد و انتخاب دستگاه‌های برتر اجرائی و برگزاری جشنواره شهید رجائی تشکیل گردید، با تشریح فرایند ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۵ دستگاه‌های اجرایی براساس بند ۹۴ و ۹۵ قانون خدمات کشوری، اظهارداشت: هدف از انتخاب دستگاه‌های برتر اجرایی و ارزیابی دستگاه‌ها بالارفتن بهره‌وری و اثر بخشی است.
وی افزود: لازم است این ارزیابی‌ها، به این نتایج مورد نظر که افزایش بهره‌وری در دستگاه و ترغیب مدیران به افزایش کمی و کیفی فعالیت‌ها می‌باشد منجر شود زیرا در غیر اینصورت به هدف اصلی از ارزیابی عملکرد دست نیافته‌ایم.
استاندار اصفهان بیان کرد: بر همین اساس برای اثرگذاری بیشتر باید در شاخص‌های ارزیابی عوامل متعددی از جمله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پیگیری اجرای اقتصاد مقاومتی و ... مدنظر قرار گیرد و تعداد کمتری از دستگاه‌های اجرائی به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شوند.
وی به گروه‌های پنجگانه دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی به گروه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی؛ عمومی، اجتماعی و قضایی؛ شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌ها؛ زیربنایی و تولیدی؛ و حمایتی ، سلامت و بهداشت تقسیم شده‌اند و در هریک از این گروه‌ها دو دستگاه که بالاترین امتیاز عمومی و یک دستگاه که بالاترین امتیاز اختصاصی را کسب کنند به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شوند و تایید نهایی شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستگاه‌های اجرایی با همکاری سازمان اداری و استخدامی تا ۲۰ مردادماه صورت گیرد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: باید حداکثر ۱۵ دستگاه براساس شاخص‌های عمومی و یا اختصاصی با مجموع شاخص‌ها به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شوند.
شایان ذکر است در این جلسه اکبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص چگونگی انتخاب شاخص‌ها و فرآیند معرفی دستگاه‌های برتر و سیستانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری پیرامون افزایش نقش و جایگاه دستگاه حاکمیتی استانداری در فرآیند انتخاب توضیحاتی ارائه نمودند.
گفتنی است بیستمین جشنواره شهید رجایی در بازه ی زمانی ۲ شهریور تا ۹ شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.
captcha