محتوای برنامه‌های عید قربان مورد توجه جدی قرار گیرد
کد خبر: 3632333
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

محتوای برنامه‌های عید قربان مورد توجه جدی قرار گیرد

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با بیان اینکه باید به محتوای برنامه‌های عید قربان توجه جدی شود، گفت: به مناسبت روز عرفه برنامه‌های گسترده‌ای در مساجد، مراکز فرهنگی و دینی با حضور اقشار مختلف مردم در سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: همزمان با دهه ولایت و به همت اداره تبلیغات اسلامی بیجار مراسم جشن و سرور به مناسبت این ایام در سطح کلیه مساجد روستاهای بیجار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم دهه ولایت در سطح مساجد برگزار می‌شود و هر شب مساجد آماده پذیرای و جشن و سرور از مشتاقان است، افزود: از ظرفیت‌های عید غدیر و قربان در راستای توسعه برنامه‌های فرهنگی و دینی بهره برد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با بیان اینکه باید به محتوای برنامه‌های عید قربان توجه جدی شود، بیان کرد: به مناسبت روز عرفه برنامه‌های گسترده‌ای در مساجد، مراکز فرهنگی و دینی با حضور اقشار مختلف مردم در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گفتمان دینی ویژه دانشجویان در دانشگاه‌های این شهرستان برگزار می‌شود، اعلام کرد: ایجاد فضای مناسب و امن برای طرح پرسش‌های مخاطبان، تعمیق مبانی نظری، اعتقادی و ارزشی مخاطبان به‌واسطه زدودن زنگار شبهات به روش چهره به چهره از اهداف مهم برگزاری گفتمان‌های دانشجویی است.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا افزود: زمینه‌سازی مناسب برای ایجاد تعامل میان جوانان و نوجوانان و اساتید حوزه و دانشگاه، تقویت هویت دینی ـ فرهنگی در نسل جوان و ایجاد بینش و توانایی تحلیل در رویدادهای فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری گفتمان‌های دینی است.

وی یادآور شد: این گفتمان‌ها درباره موضوعات حجاب و عفاف، شیطان‌پرستی، فلسفه قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، تهاجم فرهنگی، سیمای خانواده فاطمی، رسالت مادران در تربیت نسل صالح و غیره برگزار می‌شود.

captcha