ثبت نام 42 موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی(ع)
کد خبر: 3637858
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

ثبت نام 42 موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی(ع)

گروه اجتماعی: مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد هماهنگی اربعین استان از ثبت نام 42 موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: تاکنون برای 32 موکب مجوز فعالیت صادر شده است.

مهدی فرزوان، مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد هماهنگی اربعین استان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: ثبت‌نام زائران اربعین حسینی(ع) از اول شهریورماه آغاز شده و تا سه روز مانده به اربعین ادامه دارد.
ثبت نام 900 زائر از خراسان رضوی در سامانه سماح
وی افزود: تاکنون 900 نفر در قالب 600 گروه خانوادگی، زوجین و یا گروهای چند نفره در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
فروزان اظهار کرد: صدور گذرنامه از 20 شهریورماه در محل شرکت سماح واقع در خیابان فرامرز عباسی جنب کنسولگری عراق انجام خواهد شد.
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد هماهنگی اربعین استان تصریح کرد: برای صدور گذرنامه دو قطعه عکس، پرداخت مبلغ 40 دلار و همچنین 18 هزار و 800 تومان برای بیمه لازم است.
وی با بیان اینکه مرز اصلی خروج برای زائران استان مرز مهران است، ادامه داد: صدور گذرنامه ویژه زائران استان خراسان رضوی برای عبور از دو مرز شلمچه و مهران انجام خواهد شد.
پیش‌بینی حضور 200 هزار زائر خراسانی در راهپیمایی اربعین
فروزان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 200 هزار زائر از استان خراسان رضوی در اربعین به زیارت امام حسین(ع) مشرف شوند.
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد هماهنگی اربعین استان گفت: با توجه به حضور حدود سه میلیون زائر از ایران و تقسیم سهمیه خدمت رسانی به زائران ایرانی بین 28 استان، تأمین محل اسکان و تغذیه 60 هزار زائر ایرانی در اربعین توسط ستاد اربعین کشور پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به مشارکت خوب مردمی، تصریح کرد: تاکنون 42 موکب برای خدمت‌رسانی به زائران ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد برای 32 موکب پروانه صادر شده است.
فروزان در خصوص صدور گذرنامه برای زائران شهرستانی، گفت: نماینده سازمان حج و زیارت هر شهرستان با جمع‌آوری مدارک لازم جهت صدور گذرنامه اقدام خواهند کرد و لزومی ندارد که زائران شهرستانی برای صدور و تحویل گذرنامه به مشهد مراجعه کنند.
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد هماهنگی اربعین استان اظهار کرد: کمیته فرهنگی ستاد اربعین، به منظور ارائه خدمات فرهنگی و اجرای برنامه در مسیر کربلا تا نجف مستقر شده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پویا افشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۳۵
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید
.من برای اربعین دوست دارم که به زائران خدمت کنم ان شاءالله
captcha