تئاتر خیابانی «مریوان» و ظرفیت‌سازی فرهنگی در راستای وحدت امت اسلامی
کد خبر: 3639839
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
آغاز بزرگترین جشنواره تئاتر خیابانی ایران؛

تئاتر خیابانی «مریوان» و ظرفیت‌سازی فرهنگی در راستای وحدت امت اسلامی

گروه هنر: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی «مریوان» از امروز شنبه 18 شهریور در این شهر مرزی استان کردستان آغاز به کار می‌کند؛ جشنواره‌ای که زمینه مناسبی را برای وحدت میان اهل تسنن و اهل تشیع فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دوازدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی «مریوان» به عنوان بزرگترین رویداد تئاتر خیابانی ایران از امروز شنبه 18 شهریور مصادف با عید سعید غدیرخم به دبیری سیدفاتح بادپروا کار خود را آغاز می‌کند.


علاوه بر حضور گروه‌های فعال تئاتر خیابانی در این دوره از جشنواره، شاهد حضور و اجرای 6 گروه از کشورهای خارجی از جمله برزیل، ایتالیا و آلمان در این جشنواره خواهیم بود که بنا به گفته دبیر جشنواره در نشست خبری این جشنواره ظرفیت خوبی را برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی در میان این کشورها به عنوان نماینده‌ای از کشورهای خارج از منطقه خاورمیانه فراهم خواهد کرد.


اما باید به این نکته نیز توجه داشت که میزبان این جشنواره به شکل سنتی استان و اهالی شهری از میهن اسلامی ایران هستند که غالباً جزء برادران دینی ما و اهل تسنن بوده که همواره به مناسبت‌های فرهنگی درصدد هستیم تا با برگزاری رویدادهایی فراگیر مبحث وحدت میان اهل تسنن و اهل تشیع را فراهم آوریم و قطعاً برگزاری این جشنواره می‌تواند بر قوام و غلظت آن بیفزاید.


برگزاری یازده دوره از این جشنواره در مریوان نشان داد که مردم این شهر چقدر قرابت و اشتیاق به برگزاری این جشنواره دارند و اینکه تا چه اندازه نسبت به مقوله تئاتر علاقه نشان می‌دهند و آن را به عنوان یک نهاد فرهنگی و مردمی قبول کرده‌اند به شکلی که بنا به گفته دبیر این جشنواره با تشکیل کمیته‌های مردمی خود اداره این جشنواره را با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به دست گرفته‌اند.


با توجه به این پیش‌زمینه موجود در جشنواره تئاتر خیابانی «مریوان» لذا می‌توان برنامه‌ریزی جامعی صورت گیرد تا حالا که این دوره از جشنواره به یمن عیدسعید غدیرخم آغاز به کار کرده است در قالب برگزاری نمایش‌های آئینی و روایت مقاطع خاص تاریخ تشیع معرفی جامعی در اثبات حقانیت مذهب شیعه صورت گیرد.


یادآور می‌شود، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی «مریوان» تا 24 شهریور به کار خود ادامه خواهد داد. 

captcha