حضور 366 هنرمند در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان
کد خبر: 3639941
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

حضور 366 هنرمند در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

گروه فرهنگی: دبیر اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به نمایش ۴۱ اثر در مکان‌های در نظر گرفته شده مریوان گفت: 366 هنرمند در دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سیدآوات حسامی، دبیر اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان روز شنبه، 18 شهریورماه در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، از بهبود کیفیت و کمیت جشنواره دوازدهم نسبت به دوره قبل خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۳۶۶ هنرمند در این جشنواره حضور دارند که هر روز ۴۱ اثر در مکان‌های در نظر گرفته شده سطح شهر و روستاهای اطراف مریوان اجرا خواهد شد.

وی افزود: ۲۰ اثر در بخش آزاد، شش اثر در بخش آیینی و سنتی، ۵ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۵ اثر مرور از جشنواره‌های معتبر کشور در جشنواره شرکت کرده‌اند.

دبیر اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد: امسال برای اولین بار  با حضور دو تن از اعضای کانون ملی تئاتر ایران هر شب جلسه نقد و بررسی بخش آزاد و آیینی و سنتی برگزار می‌شود و همچنین در طول اجرای جشنواره کارگاه‌های آموزشی توسط مدرسین صاحب نام کشور برگزار می‌شود.

وی به بازتاب جهانی جشنواره هم اشاره کرد و افزود: 25 خبرنگار داخلی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف و همچنین شبکه 2 سیما، خبرگزاری‌های آنسا از ایتالیا، آناتولی از ترکیه، شینهوا از چین و شبکه‌های گه‌لی کوردستان و پیام از اقلیم کردستان عراق در زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی در شهر مریوان حضور یافته و این جشنواره را پوشش خبری می‌دهند.

یادآور می‌شود؛ در پایان برنامه، محمد شفیعی فرماندار شهرستان مریوان، یدالله شیخ عطاری رئیس شورای شهر، سید فاتح بادپروا دبیر جشنواره و سامان خلیلیان رئیس دفتر تئاتر خیابانی به جایگاه آمدند و به صورت نمادین پرچم جمهوری اسلامی و پرچم جشنواره را به وسیله بادکنک‌های رنگی به اهتزاز درآوردند.

captcha