رونمایی از 2 عنوان کتاب تئاتر در جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان
کد خبر: 3641586
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

رونمایی از 2 عنوان کتاب تئاتر در جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان

گروه فرهنگی: دو عنوان کتاب تئاتر خیابانی و شورایی در چهارمین روز از دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در این شهر رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، کتاب‌های «تئاتر خیابانی» به نویسندگی فریندخت زاهدی و کتاب «تئاتر شورایی» به همت علی ظفر قهرمانی نژاد سه شنبه شب در پایان چهارمین روز از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در مجتمع فرهنگی هنری مریوان رونمایی شد.

رونمایی این دو کتاب و پرتال تخصصی تئاتر خیابانی مریوان با حضور مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، یکی از اعضای شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی بر نمایش، فرماندار شهرستان مریوان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان انجام شد.

کتاب تئاتر خیابانی (روند تغییر محیط قراردادی نمایش) نوشته فریندخت زاهدی، در یک هزار نسخه و به قیمت 15 هزارتومان توسط انتشارات نودا منتشر شده است.

عناوین سرفصل‌های این کتاب شامل مراحل انتقال صحنه از سالن به فضای باز،پیشگامان تئاتر خیابانی روس بعد از 1918،نخستین تجربه‌ها، نمایش‌های ترویجی، تاثیر نمایش‌های ترویجی بر ادبیات نمایشی، تئاتر غیرادبی تئاتر خیابانی دهه شصت آمریکا، شکل گیری گروه‌های تئاتر خیابانی در آمریکا تئاتر محیطی اولین‌ها و مشارکت نمایشگر و تماشاگر است.

فریندخت زاهدی در این مورد گفت: این کتاب برای نخستین بار سال 78 چاپ و منتشر شد که بعد از چندماه به اتمام رسید و دیگر چاپ نشد و اکنون بعد از گذشته 18 سال بار دیگر منتشر شد.

کتاب تئاتر شورایی (تمرین گفت و گوی انتقادی و تعهد اجتماعی) هم به همت علی ظفر قهرمان‌نژاد در تیراژ یک هزار نسخه و به قیمت 25 هزار تومان توسط انتشارات نمایش برای نخستین بار چاپ شده است.

captcha