ثبت جهانی مریوان به عنوان شهر کلاش
کد خبر: 3642982
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

ثبت جهانی مریوان به عنوان شهر کلاش

گروه فرهنگی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از ثبت جهانی مریوان به عنوان شهر کلاش خبر داد.

سیدمحسن علوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده از شهر مریوان برای جهانی شدن در رشته کلاش، اظهار کرد: بعد از انجام بازرسی ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی و ارائه گزارش‌های مربوطه و تأیید روسای پنج قاره در شورای جهانی صنایع دستی، ریاست این شورا موافقت ثبت جهانی مریوان را به معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان ارسال کرد.

وی با اشاره به اینکه همدلی، همراهی و همکاری مردم و مسئولان یکی از عوامل تاثیرگذار در کسب این موفقیت بی نظیر بوده است، افزود: ارزیابان شورای جهانی علاوه بر مریوان از چند شهر و همچنین روستای دیگر کشورمان نیز بازدید و از نزدیک صنایع دستی این مناطق راهم مشاهده کردند.

ثبت جهانی مریوان به عنوان شهرکلاش

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان عنوان کرد: علاوه بر مریوان یک شهر و روستای دیگر کشورمان هم از سوی شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسیدند.

وی در پایان یادآور شد: بی‌شک ثبت جهانی هر شهر و روستایی در حوزه صنایع دستی موجب افزایش تعداد گردشگران و معرفی هرچه بیشتر منطقه به دیگر نقاط دنیا می شود.

captcha