برگزاری «سوگواره بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه استان همدان
کد خبر: 3644511
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶

برگزاری «سوگواره بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه استان همدان

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: مراسم عزاداری با حضور عزاداران و دلسوختگان اهل بیت(ع) در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان همدان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این سوگواره از 31 شهریور الی 28 آبان برگزار می‌شود، افزود: این مراسم معنوی با هدف اجرای نیات واقفین خیر اندیش، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام کاروند عنوان کرد: قیام عاشورا پیامدهای مهمی در برداشت که نتایج ثمربخش آن تا قیامت، به‌عنوان حماسه‌ای بزرگ و جاوید، باقی خواهد ماند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ابراز داشت: ارتقای سطح بصیرتی و معرفتی جوانان، اقامه عزای امام حسین‌ (ع) و تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا از دیگر اهداف برنامه سوگواره بصیرتی عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان است.
وی از اعزام 55 مبلغ در سطح بقاع متبرکه استان همدان خبرداد و یادآور شد: همچنین 50 مبلغ بومی در ایام محرم و صفر در آستان مقدس امامزادگان استان مستقر می‌شوند.
وی گفت: برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه، اجرای برنامه‌های سخنرانی و بیان احکام شرعی، تبیین قیام عاشورا از جمله فعالیت مبلغان است.
captcha