برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخص اردبیل
کد خبر: 3645582
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخص اردبیل

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در 31 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل روز گذشته یکم مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی استان گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام ماه‌های محرم و صفر و به منظور اجرای مسنجم برنامه های سوگواری، 31 بقعه شاخص استان اردبیل میزبان هزاران عزادار حضرت سیدالشهدا(ع)، است و برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوعی در حاشیه سوگواره بصیرت عاشورایی اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها و تکایای استان اردبیل نیز از اول محرم تا آخر ماه صفر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این طرح با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با موضوع روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام عزاداران حسینی که تعدادی از موقوفات را شامل می شوند، برگزار خواهد شد.
وی افزود: چنانچه برنامه ریزی شده است، 11 بقعه و امامزاده شاخص از شهرستان خلخال،7 بقعه متبرکه از شهرستان مشکین شهر،4 بقعه و مکان مذهبی از شهرستان گرمی و 9 بقعه از شهرستان اردبیل برای برگزاری این مراسم معنوی آماده شدند.
قیامی با بیان اینکه در قالب این طرح از سخنرانی و مداحی سخنرانان و مداحان مطرح شهرستانی و استانی استفاده می‌شود، افزود: از دیگر برنامه‌های این سوگواره می‌توان به استفاده از روحانیان اعزامی از قم و مبلغان بومی در طول ماه محرم و ماه صفر، برپایی نمایشگاه های فرهنگی با عنوان بصیرت عاشورایی، برپایی خیمه معرفت به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی جوانان و خانواده‌ها، دایر کردن ایستگاه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با عنوان «همه واقف باشیم»، ختم قرآن کریم و برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست‌های صنفی جهت ایجاد وقف جدید و در نهایت اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش اشاره کرد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برپایی چنین برنامه‌هایی در ایام محرم و صفر شناخت ما را نسبت به فلسفه نهضت عاشورا و قیام حضرت اباعبدا... الحسین(ع) افزایش می دهد و این فرصت را برای ما ایجاد می کند که با الگو گرفتن از خاندان رسالت، مسیر زندگی خود را ترسیم نماییم.
captcha