«رهروان زینبی» در 20 نقطه فارس گردهم می‌آیند
کد خبر: 3648274
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
حسینی:

«رهروان زینبی» در 20 نقطه فارس گردهم می‌آیند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری همایش «رهروان زینبی» در بیش از 20 نقطه از این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 10 مهرماه از برگزاری همایش «رهروان زینبی» در بیش از 20 نقطه از این استان خبر داد و گفت: این همایش به صورت سراسری كشوری در روز 11 مهرماه مصادف با 12 محرم‌الحرام رأس ساعت 16 با حضور بانوان بسیجی و حسینی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش مذكور در شهر شیراز در آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) با حضور بانوان حسینی و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری و مداحی حاج کاظم محمدی برگزار خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه این برنامه در قالب اجرای طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» برگزار می‌شود، افزود: این همایش از محل موقوفات سیدالشهدا(ع) هر ساله برگزار می‌شود که امسال برای چهارمین سال متوالی به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار خواهد شد.

حسینی به اهداف این همایش اشاره کرد و گفت: همایش «رهروان زینبی» با سه هدف تبیین و نقش‌آفرینی‌های حضرت زینب(س) در واقعه کربلا و پس از آن، دانش‌افزایی و بصیرت‌افزایی پیام‌های عاشورایی و همچنین تبیین اهداف مختلف الگوی سوم زن و نقش زنان در جهاد کبیر برگزار می‌شود.

وی همچنین بیان كرد: در پایان همایش برنامه قرائت میثاق‌نامه خواهران و بانوان بسیجی برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی یکی از برنامه‌های مهم این همایش است.

حسینی افزود: این مراسم همراه با اجرای سرود آئینی شاعر اهل بیت(ع)، رضا نیک فرجام است که در پایان این مراسم در محل آستان قدس حسینی(ع) عزاداران از محل موقوفات ناحیه 4 شیراز اطعام می‌شوند.

 معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در ادامه به تشریح برنامه‌های این همایش در شهرستان‌های استان پرداخت و گفت: امامزادگان مطهر بی بی دختران(س) کناره مرودشت، پیرمراد(ع) استهبان، سلطان سیدعلی(ع) ارسنجان، بی بی دو خواهران(س)، فضل ابن موسی ابن جعفر(ع)، حسینیه آیت اللهی و کوثر در جهرم، احمد و جعفر(ع) شهر بهمن آباده از جمله مكان‌های برگزاری این همایش هستند.

وی افزود: همچنین در امامزادگان سید محمد مرتضی(ع) در بوانات ، امامزاده شاه عمران(ع) در مهر، بقعه شیخ عبدالله و سبزپوش گراش، امامزاده حسین(ع) پاسارگاد و امامزاده سیدعلاءالدین حسین (ع) شهرستان بیضا این همایش برگزار خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: همایش رهروان زینبی هر ساله در قالب اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در اماکن و بقاع متبرکه سراسر کشور با حضور بانوان حسینی و بسیجی برگزار می‌شود که در آن معرفی شخصیت حضرت زینب(س) و از جان گذشتگی‌های این بانو برای زنده نگه داشتن اسلام پرداخته می‌شود.

captcha