طرح بصیرت عاشورایی در سمنان اجرا شد
کد خبر: 3651325
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

طرح بصیرت عاشورایی در سمنان اجرا شد

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تأکید دارند، گفت: طرح بصیرت عاشورایی در سمنان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدی نژاد،مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان امروز 18 مهر درباره اجرای طرح بصیرت عاشورایی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به‌عنوان ستون اصلی خیمه نظام جمهوری اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورا در حوزه فرهنگی تأکیدات و منویات بسیار ارزشمندی دارند.
وی ادامه داد: ازجمله این تأکیدات و منویات ارزشمند باید به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و خوشبختانه متولیان امر در استان سمنان اقدامات خوبی در این راستا انجام داده‌اند.
مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم یک طرح ملی است، افزود: این طرح از اضلاع مهم سیاست تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است و خوشبختانه با حضور مبلغان دینی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و روحانیون استانی این طرح اجرا شد.
مهدی نژاد با بیان اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا بصیرت افزایی کرد، اضافه کرد: باید در کنار برپایی مجالس عزای امام حسین (ع) بصیرت افزایی را فراموش نکنیم و ابعاد ارزشی قیام سالار شهیدان را به مردم به‌ویژه نسل جوان منتقل کنیم.
وی با اشاره به اینکه با این نگاه می‌توانیم در مجالس عزاداری امام حسین (ع) با شعور در کنار شور عزاداری کرده و بر این مصیبت عظیم گریه کنیم و بر سر و سینه بزنیم، یاداور شد: باید جهت رسیدن به این معرفت تلاش کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با تأکید بر اینکه قیام عاشورا تنها یک میدان نبرد فیزیکی بین حق و باطل نبود، افزود: عاشورا دانشگاه معرفت و بصیرت و نسبت به ارزش‌های اسلامی و انسانی مانند ایثار، شهادت، دلاوری، ایمان واقعی و اخلاص بود، باید این ابعاد از قیام عاشورا را به جامعه و نسل جوان انتقال دهیم.
مهدی نژاد با بیان اینکه باید در بقاع متبرکه و هیأت‌ها و مساجد خیمه معرفت حسینی و بصیرت عاشورایی برپا باشد، اظهار کرد: جامعه باید با ارزش‌ها و عمق قیام عاشورا و سخنرانی ارزشمند امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در کاخ یزید بیشتر آشنا شوند .
منبع: خبرگزاری فارس
captcha